daryaa daryaa .

daryaa

كردستان/ ثبت بيش از ۲۰۰۰ طلاق در ۶ ماه

عصر ايران:وي ميانگين سن ازدواج باراول مردان را در استان كردستان ۲۷.۸۱ سال و ميانگين سن ازدواج بار اول زنان را ۲۳.۸۶ سال اعلام كرد.

مديركل ثبت احوال استان كردستان، تعداد طلاق هاي به ثبت رسيده در۶ ماهه اول امسال را تعداد ۲۱۵۳ واقعه ذكر كرد.

علي جوكار در گفت و گو با ايسنا، تعداد ازدواج هاي به ثبت رسيده در ۶ ماهه اول امسال را تعداد ۶۹۶۰ واقعه اعلام و اظهار كرد: از اين تعداد ۵۶۷۲ ازدواج شهري و ۱۲۸۸ ازدواج نيز روستايي بوده است.

مقالات بيشتر:دفتر ازدواج شيك

وي ميانگين سن ازدواج باراول مردان را در استان كردستان ۲۷.۸۱ سال و ميانگين سن ازدواج بار اول زنان را ۲۳.۸۶ سال اعلام كرد.

مديركل ثبت احوال استان كردستان، تعداد طلاق هاي به ثبت رسيده در۶ ماهه اول امسال را تعداد ۲۱۵۳ واقعه ذكر و بيان كرد: از اين ميزان، تعداد ۱۸۳۷ واقعه مربوط به طلاق شهري و تعداد ۳۱۶ واقعه مربوط به طلاق روستايي بوده است.

وي ميانگين سن طلاق باراول مردان را  ۳۵.۴۶ سال  و ميانگين سن طلاق بار اول زنان را ۳۱.۰۱ سال ذكر كرد.

مقالات ديگر:آموزشگاه تار غرب تهران


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۲ مهر ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۴۴:۴۶ توسط:daryaa موضوع:

عوامل هشداردهنده درباره بي‌حاصل بودن ازدواج

خليج فارس:طرف مقابل با زير سوال بردنتان، از شما فردي مطيع مي سازد و به اين مي‌انديشيد كه او از نظر شخصيت و اخلاق و... از من بهتر است. او مرا با تمام نواقصم رها نكرده و بايد تمام تلاشم را براي راضي كردن او انجام بدهم. در صورتي كه او با اين روش ها، خواستار سيطره بر شماست و وقتي شما اين گونه فكر بكنيد، در تله گرفتار شده‌ايد.

شش عامل هشداردهنده درباره بي‌حاصل بودن ازدواج

شش عاملي كه باعث ميشود با فردي كه خواهان تغيير دادن ماست ازدواج نكنيم؛

هيچ گاه به عشق اجازه ندهيد تا چشم و گوشتان را مهر وموم كند و هميشه از فردي كه براي شما ارزشي قائل نيست، دوري كنيد و نزديك او نشويد. در ادامه دلايل اين رفتار را ذكر خواهيم كرد؛

چرا نبايد با فردي كه خواهان تغيير دادن ماست ازدواج كنيم؟

در قدم اول بايد گفت، بين فردي كه كنار شما مي‌ايستد و در همه مراحل به شما كمك مي كند تا شخص بهتري شويد و فردي كه هميشه سعي دارد شخصيت شما را مطابق ميل خود بسازد، تفاوت بزرگي وجود دارد.

در حالت اول شاهد فردي با روحيات طبيعي هستيم، ولي در حالت دوم فرد از يك بيماري روحي و خودخواهي و سلطه گري خاصي رنج مي برد.

در اين مقاله در مورد حالت دوم اين رفتار و دلايل دوري كردن از اين افراد خواهيم دانست.

مقالات بيشتر:محضر عقد با قيمت مناسب

۱. فقدان اعتماد به نفس

وقتي با چنين افرادي ازدواج مي كنيد، رفته‌رفته اعتماد به نفستان كاهش مي يابد و از ظاهر خود زده مي شويد و احساس مي كنيد شخصيت شما پر از نقص است و حتي شايسته و برازنده او نيستيد. از نگاه او، شما بايد تغييرات زيادي را در ظاهر خود ايجاد كنيد تا مورد پسندش واقع شويد. وقتي از او مي شنويد كه اضافه وزن داريد يا بيش از اندازه لاغر هستيد يا چرا اين گونه صحبت مي كنيد يا  در انتخاب دوست بسيار غير عاقلانه برخورد مي كنيد يا مثل فلاني باش، در اين حالت رفته رفته شخصيت اصلي شما تحليل مي‌رود.

۲. او تورا دوست ندارد يا اينكه بعدها تو را دوست نخواهد داشت

اگر با فردي كه تمايل دارد مدام شما را تغيير دهد قصد ازدواج داريد بايد بدانيد كه اين شخص شما را دوست ندارد يا اينكه فقط تصويري از شما را كه در ذهن خود ساخته، دوست دارد و سعي مي كند شما را شبيه آن تصوير بسازد.

شايد هم او واقعا شما را دوست داشته باشد، ولي علاقه او به سلطه‌گري باعث مي شود تا شما را تغيير دهد.

۳. بيش از حد انتظار بايد تحمل كنيد

علاقه شديد شما به او باعث مي شود رفتارهاي اهانت‌آميز و آزارهاي روحي و بدني او را تحمل كنيد. رفته رفته شما دراين رابطه محو ميشويد و هيچ قدرت تصميم گيري نخواهيد داشت.

 

۴. تبعيت ناخودآگاه

طرف مقابل با زير سوال بردن شما كم كم از شما فردي مطيع و ذليل ميسازد و مدام به اين مي‌انديشيد كه او از نظر شخصيت و اخلاق و هوش و دانايي از من بهتر است. او مرا با تمام نواقصم رها نكرده و بايد تمام تلاشم را براي راضي كردن او انجام بدهم. در صورتي كه او با اين روش ها، خواستار سيطره بر شماست و در نتيجه وقتي شما اين گونه در مورد خود فكر بكنيد پس در تله گرفتار شده‌ايد.

۵. هركاري بكنيد راضي نخواهد شد

اگر گمان مي كنيد با تغيير خود، مي توانيد رضايت طرف مقابل را به دست بياوريد سخت در اشتباه هستيد، چون اين قبيل از افراد هيچ گاه راضي نخواهند شد، چراكه ادعا مي كنند كمال گرا هستند. هر چيزي را  در خود تغيير دهيد، باز هم خواسته‌هاي بيشتري خواهند داشت و گمان ميكنند اين حق آنها و وظيفه شماست.

۶. درك نادرستي از رابطه

كم كم درك نادرستي از نوع رابطه خود به دست مي‌آوريد. هميشه احساس خواهيد كرد كه شما شخصي ضعيف‌تر، كم هوش‌تر، بي‌قدرت و فاقد جذابيت هستيد كه تنها تمام زندگي خود را بايد معطوف اين بكنيد كه چطور بايد رضايت او را به دست بياوريد.

مقالات ديگر:آموزشگاه دف غرب تهران


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۵ مهر ۱۴۰۰ساعت: ۰۹:۰۴:۵۰ توسط:daryaa موضوع:

واريز وام ازدواج فرزندان بازنشستگان كشوري

اقتصاد نيوز : مديركل امور مالي صندوق بازنشستگي كشوري گفت: هفتمين مرحله وام ۲۵ ميليون توماني ازدواج فرزندان بازنشستگان كشوري تا عصر امروز (دوشنبه) براي ۱۴۵۲ نفر از مشمولان اين تسهيلات پرداخت مي شود.

مقالات بيشتر:دفتر ازدواج سعادت آباد

به گزارش اقتصادنيوز به نقل از اداره كل روابط عمومي و اموربين الملل صندوق بازنشستگي كشوري، علي خدامي با اعلام اين خبر اظهار داشت: با هماهنگي و همكاري بانك عامل، هفتمين مرحله تسهيلات ۲۵ ميليون توماني ازدواج فرزندان بازنشستگان كشوري براي يك هزار و ۴۵۲ نفر از متقاضياني كه پس از بررسي هاي لازم واجد شرايط براي دريافت اين نوع تسهيلات بودند تا عصر امروز (دوشنبه ۲۹ شهريورماه ۱۴۰۰) به حساب اين عزيزان واريز خواهد شد.

به گفته وي، مرحله قبلي اين تسهيلات، اول تيرماه ۱۴۰۰ به يك هزار و ۳۵۰ نفر از بازنشستگان واجد شرايط پرداخت شده بود.

گفتني است، نرخ اين تسهيلات ۱۰درصد و دوره بازپرداخت آن ۶۰ ماهه است.

مقالات ديگر:بسته پذيرايي مراسم ختم


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۹ شهريور ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۲۶:۳۶ توسط:daryaa موضوع:

نيكولا تسلا كه بود؟+ زندگينامه، اختراعات و ازدواج

 

نيكولا تسلا نابغه‌اي كه اختراعات فراواني داشت و حتي برخي از ايده‌هاي وي تا امروز عجيب به نظر مي‌رسد. ازدواج، سخنان، سبك زندگي و قانون تسلا مورد توجه كاربران فضاي مجازي است.

به گزارش خبرنگار ايمنا، ۱۰ جولاي زادروز مردي بود كه در عمر ۸۶ ساله خود بيش از ۳۰۰ پتنت (اختراع) به ثبت رساند. بدون تسلا ممكن بود كه شما نتوانيد انرژي مقرون به صرفه الكتريكي را به خانه خود بياوريد تا اين جملات را بخوانيد. اختراعات وي راه را براي جريان متناوب برق (AC) در موتور الكتريكي، راديو، چراغ فلورسنت، ليزر، ريموت كنترل و ساير لوازم الكتريكي هموار كرد.

زندگي نيكولا تسلا

نيكولا تسلا ۱۰ جولاي ۱۸۵۶ در روستاي اسميليان، واقع در امپراتوري اتريش _ مجارستان (كرواسي امروز) به دنيا آمد. پدر وي ميلوتين تسلا، كشيش ارتدكس و مادرش دوكا مانديك، مخترع لوازم خانگي بود. وي چهارمين فرزند خانواده بود و داراي سه خواهر به نام‌هاي مليكا، آنجلينا و ماريكا و يك برادر بزرگ‌تر به نام دن بود كه در سن پنج سالگي در سانحه سواركاري كشته شد.

تسلا حافظه و توانايي‌هاي خلاقانه خود را مديون صفات ژنتيكي و رفتارهاي مادرش مي‌دانست. وي در سال ۱۸۶۱ تحصيل در دبستان سميلجان را شروع كرد و در آنجا به تحصيل آلماني، رياضي و ديني پرداخت. در سال ۱۸۶۲ خانواده تسلا به نزديكي گسپيچ نقل مكان كردند جايي كه پدر تسلا به عنوان كشيش مشغول به كار بود.

نيكولا تسلا كه بود؟+ زندگينامه، اختراعات و ازدواج

مقالات بيشتر:محضر عقد شيك

تسلا در سال ۱۸۷۰ براي تحصيل در دبيرستان به كارلواتس نقل مكان كرد. او مي‌توانست محاسبات انتگرالي را در ذهن خود انجام دهد و همين امر باعث شده بود تا معلمان او به اين باور برسند كه وي تقلب مي‌كند. نيكولا دوره چهارساله را يك سال زودتر در سال در ۱۸۷۳ به پايان رساند و سپس به سميلجان بازگشت. مدت كوتاهي پس از بازگشت به وبا مبتلا و ۹ ماه بستري شد حتي چندين بار تا پاي مرگ رفت. پدر تسلا كه در ابتدا از او خواسته بود كشيش شود به دليل بيماري نيكولا قول داد در صورت بهبودي وي را به بهترين دانشكده مهندسي بفرستد.

دوران دانشگاه تسلا

تسلا در سال ۱۸۷۵ با بورسيه در دانشگاه صنعتي گراتس اتيرش ثبت نام كرد. در طول سال اول تحصيل حتي يك بار هم در كلاس درسي خود غيبت نكرد و با نمره ۹ از ۱۰ كه تقريباً دو برابر نمره قبولي مورد نياز بود در امتحان قبول شد. وي از طرف دانشكده فني خطاب به پدرش تقديرنامه‌اي دريافت كرد كه در آن ذكر شده بود: "پسر شما ستاره‌اي درجه يك است." تسلا در سال دوم بر سر لازم نبودن كموتاتور ( جابه‌جاگر كه جهت جريان را در موتور الكتريكي جريان مستقيم عوض مي‌كند) در ماشين‌گرام با استاد پوچل به مجادله برخاست.

اعتياد تسلا به قمار

تسلا در پايان سال دوم تحصيل بورسيه خود را از دست داد و به قمار معتاد شد. در سال سوم كمك هزينه و شهريه خود را در قمار باخت و اوقات فراغت خود را با انجام قمار در خيابان‌ها مي‌گذراند. در دسامبر سال ۱۸۷۸ تسلا گراتس را ترك و تمام روابط خود را با خانواده‌اش قطع كرد تا آنها از ترك تحصيل وي خبردار نشوند همچنين دوستانش فكر مي‌كردند وي در رودخانه ماريبور غرق شده است.

 

مرگ پدر تسلا

در مارس ۱۸۷۹ پدر تسلا به ماريبور رفت تا پسرش را به خانه برگرداند، اما نيكولا امتناع كرد در همان زمان نيكولا دچار شوك عصبي شد. وي اجازه اقامت نداشت و به همين دليل تحت مراقبت پليس به گسپيچ بازگردانده شد. در ۱۷ آوريل همان سال پدر تسلا پس از يك دوره بيماري ناشناخته در سن ۶۰ سالگي درگذشت. برخي منابع مي‌گويند كه وي بر اثر سكته مغزي درگذشته است.

بازگشت به دانشگاه

ثبت نام نيكولا در دانشگاه كارل سال ۱۸۸۰ بواسطه جمع آوري پول توسط دو عموي تسلا انجام شد، اما وي خيلي دير به دانشگاه رسيد و هرگز بر زبان لاتين كه درسي اجباري و ضروري بود مسلط نشد و در واقع بي سواد به حساب مي‌آمد؛ با اين حال تسلا در جلسات سخنراني در زمينه فلسفه در دانشگاه به صورت مستمع آزاد شركت مي‌كرد اما نمره‌اي براي دوره‌ها دريافت نكرد.

دوران كاري تسلا

تسلا در سال ۱۸۸۱ براي كار در شركت تلگراف به بوداپست مجارستان نقل مكان كرد. وي به محض ورود متوجه شد كه اين شركت در حال ساخت است و فعال نيست به همين دليل به عنوان نقشه‌كش در دفتر مركزي تلگراف كار كرد سپس بعد از اينكه مركز تلفن بوداپست بهره‌برداري شد تسلا به عنوان مدير برق مشغول كار شد.

طي دوران كاري، تسلا تجهيزات و امكانات بسياري را در ايستگاه مركزي ايجاد كرد و ادعا كرد كه يك سيستم تكرارگر يا تقويت كننده را در تلفن تكميل كرده است كه هيچ گاه ثبت اختراع و معرفي نشده است. در سال ۱۸۸۲ كار خود را روي صنعتي كاملاً نو در آن زمان در شركت continental Edison در پاريس آغاز كرد و به نصب و راه‌اندازي سيستم روشنايي معابر شهري با استفاده از لامپ رشته پرداخت. وي تجربه عملي زيادي در مهندسي برق به دست آورد و مديريت متوجه دانش پيشرفته تسلا در زمينه مهندسي و فيزيك شد تا جايي‌كه وي را به طراحي و ساخت نمونه‌هاي پيشرفته مولد دينامو و الكتروموتور تبديل كرد.

اختراعات بزرگ تسلا

جريان متناوب، نور، پرتوهاي ايكس، راديو، كنترل از راه دور، موتور الكتريكي روباتيك، ليزر، ارتباطات بي‌سيم، انرژي رايگان نامحدود از جمله اختراعات بزرگ نيكولا تسلا بوده است.

ازدواج و عاشق شدن تسلا

تسلا در طول زندگي خود هرگز ازدواج نكرد ولي يك بار مدعي شد كه عاشق يك كبوتر شده است. تسلا براي غذا دادن به كبوترها به پارك مي‌رفت و كبوتر هر روز براي ديدن تسلا مي‌آمد. وي در اين رابطه گفته است: همان‌طور كه يك مرد عاشق زني مي‌شود آن كبوتر را دوست دارم و او نيز عاشق من است. تا هنگامي كه او را دارم هدفي در زندگي من وجود دارد.

ارتباط تسلا با فرازميني‌ها

به عقيده بسياري، تسلا ذهني مافوق بشر داشت و نابغه‌اي خلاق بود و به عقيده برخي به دليل تفكرات عجيب و مرموزش او را ديوانه مي‌خواندند. در ياداشت‌هايي تسلا درمورد ارتباط تله پاتيك با فرازميني‌ها گفته است. دفترچه يادداشت تسلا شامل طرح‌هايي عجيب و بلندپروازانه‌ است كه بسياري از آن‌ها يا به شكل راز باقي مانده‌اند يا فراتر از علم فعلي بشر است.

 

مدتي قبل اسنادي از طريق FBI اطلاعاتي درباره تسلا را منتشر كرد. در اين اطلاعات نامه‌اي خطاب به مارگارت استرون وجود داشت كه در آن نامه به وي مأموريت داده شد كه كتابي در رابطه با زندگي تسلا بنويسد. در اين كتاب دستياران تسلا مدعي شدند وي دستگاه نيمه تمامي براي برقراري ارتباط با فرازميني‌ها داشته است كه بعد از مرگش تكميل كرده‌اند.

دستياران تسلا در سال ۱۹۵۰ ميلادي موفق به برقراري ارتباط با فرازميني‌ها شدند. فرازميني‌ها به دستياران تسلا گفتند وي از سياره ونوس آمده و در سال ۱۸۵۶ ميلادي به يك خانواده زميني سپرده شده است، البته به نظر مي‌آيد خود FBI اين ادعاها را چندان جدي نگرفته است.

مرگ مشكوك نيكولا تسلا

تسلا در يكي از نيمه شب‌هاي پاييز از محل اقامت خود خارج شد تا به پياده‌روي روزانه و رفتن به كليساي جامع و كتابخانه و غذا دادن به كبوترها بپردازد، اما در راه با يك تاكسي برخورد كرده و بر زمين افتاد در اين سانحه كمر او به شدت آسيب ديد وي از مشورت با پزشك يا پذيرفتن پزشك بر بالين خود امتناع كرد و پس از پنج سال در ۷ ژانويه و در سن ۸۶ سالگي به تنهايي در اتاق شماره سه هزار و ۳۲۷ هتل نيويورك در گذشت. مدتي بعد خدمتكار هتل كه براي نظافت اتاق و بدون توجه به علامت مزاحم نشويد كه تسلا دو روز قبل روي دستگيره در گذاشته بود جسد بي‌جان وي را پيدا كرد. دستيار پزشكي اچ. دابليو ومبلي جسد تسلا را معاينه كرده و علت مرگ او را انسداد شريان اكليلي قلب ثبت كرد.

مقالات ديگر:مركز توانبخشي سالمندان


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۵ شهريور ۱۴۰۰ساعت: ۱۲:۳۴:۴۸ توسط:daryaa موضوع:

عروس كوچولوها قربانيان فقر

برخي خانواده‌ها دختربچه‌اي را پيش از ۱۳ سالگي بدون ثبت رسمي به عقد مردي درمي‌آورند و پس از آن براي گرفتن اذن ازدواج به دادگاه مراجعه مي‌كنند و دادگاه را در مقابل كار انجام شده‌ براي صدور راي ازدواج قرار مي‌دهند

شفاآنلاين>سلامت> كودك‌همسري روايت كودكاني است كه هنوز از لالايي مادر به قدر كافي بهره نبرده‌اند اما بايد براي فرزندان خود لالايي بخوانند؛ كودكاني كه يك شبه كوله بار سنگين زندگي را بر دوششان مي‌گذارند و آنان را بدون مهارت و آموزش در جاده زندگي بدرقه مي‌كنند.

به گزارش شفاآنلاين: اين در حالي است كه بنابر آمار منتشر شده، سال گذشته ۳۱ هزار و ۳۷۹ دختر بين سنين ۱۰ تا ۱۴ ساله در ايران ازدواج كرده‌اند. كودك‌همسري دختران نسبت به سال ۱۳۹۸، رشدي برابر با ۵/۱۰ درصد داشته و اين تنها آمار ازدواج‌هاي ثبت شده است. در حالي كه احتمالا تعداد واقعي كودك‌همسري در ايران از اين موارد بيشتر است يكي از دلايل درست نبودن آمار كودك‌همسري در ايران، صيغه است. بسياري از ازدواج‌هاي كودكان ثبت نمي‌شوند چون طي آن كودك صيغه‌ فرد بزرگسال شده است.

مقالات بيشتر:محضر عقد شهرك غرب

كه البته اين امر منجر به تولد كودكان بي‌شناسنامه مي‌شود كه بي‌شناسنامه بودن اين كودكان نيز تبعات جدي‌ براي آن‌ها به همراه دارد. چرا كه كودكان اين مادران خردسال نه تنها نفعي براي جامعه ندارند بلكه احتمالا به بزهكاراني كوچك يا كودكان كار بي دفاع تبديل مي‌شوند. در هر صورت طبق آمار رسمي ارائه شده در سال ۱۳۹۹ آذربايجان شرقي ركورددار كودك‌ مطلقه‌ها در ايران بوده است. از طرفي هرساله ارقامي در مورد كودكان مطلقه و بيوه زير ۱۸ سال از سوي مراكز پژوهشي و آماري استخراج مي‌شود؛ با توجه به آمار سال ۱۳۹۵ درحال حاضر بيش از ۱۴ هزار دختر زير ۱۸ سال مطلقه يا بيوه در كشور وجود دارد كه خود اين موضوع يك آسيب اجتماعي است.

كودك‌همسري در ازاي يك ميليون تومان

برهمين اساس ديروز محمود عباسي- دبير مرجع ملي كنوانسيون حقوق كودك- درخصوص دور زدن قانون براي رسمي كردن ازدواج كودكان گفت: برخي خانواده‌ها دختربچه‌اي را پيش از ۱۳ سالگي بدون ثبت رسمي به عقد مردي درمي‌آورند و پس از آن براي گرفتن اذن ازدواج به دادگاه مراجعه مي‌كنند و دادگاه را در مقابل كار انجام شده‌ براي صدور راي ازدواج قرار مي‌دهند كه اين امر مصداق سوءاستفاده از قانون است.

دانشيار دانشگاه شهيد بهشتي افزود: بنده اين موضوع را آگاهانه مي‌گويم كه بسياري از ازدواج‌هاي كودكانه ناشي از فقر است. از نزديك با بسياري از اين خانواده‌ها گفت‌‌وگو و كار ميداني انجام داده‌ايم كه دو دليل اصلي ازدواج زودهنگام و كودك‌همسري به «فقر فرهنگي» و «فقر اقتصادي» معطوف مي‌شود. خانواده‌هايي هستند كه به خاطر فقر سياه اقتصادي با يك ميليون تومان و در ازاي پول، كودكان خود را به همسري مي‌دهند. اين در حالي است كه بعضا فعالين حوزه مقابله با كودك‌همسري متهم به سياه‌نمايي مي‌شوند. اما اين انگ‌زدن‌ها مشكلات را حل نمي‌كند.

برخي مي‌گويند كه كودك‌همسري مساله روز ما و داراي اولويت نيست؛ ازدواج دختران زير سن قانوني و بدون حكم رشد دادگاه جرم است در حالي كه فعالين حوزه مقابله با كودك‌همسري اعم از پژوهشگران و سازمان‌هاي مدني و… مروجان قانون‌گرايي و اخلاق‌گرايي در جامعه هستند و همچنين حتي يك مورد از كودك‌همسري هم زياد است. كودك‌همسري بحثي سليقه‌اي نيست بلكه امري خلاف قانون است كه بايد با آن مقابله كرد.

 

اين دانشيار دانشگاه مي‌گويد: ماده ۱۰۴۱ قانون مدني عقد نكاح دختر را قبل از رسيدن به سن ۱۳ سال تمام شمسي و پسر را قبل از رسيدن به سن ۱۵ سال تمام شمسي بسته به اذن ولي به شرط رعايت مصلحت با تشخيص دادگاه صالح مي‌داند. تخطي از اين قانون ضمانت اجرايي دارد و اتفاقا ضمانت اجرايي قانوني اين مساله كيفري نيز هست و مجازات برايش پيش‌بيني شده است. اگر دختربچه‌اي بدون داشتن حكم «رشد» دادگاه به عقد كسي درآيد، والدين، عاقد، دفترخانه و ساير عوامل به عنوان مباشر يا معاون جرم قابل مجازات‌اند و نقش محوري در اينجا، حكم رشد دادگاه است.

فزوني زايمان دختران بين ۱۲ تا ۱۷ سال

اين در حالي است كه يكي از پرستاران بيمارستاني در حومه شهر تهران درخصوص زايمان دختربچه‌هاي زير سن قانوني گفت: در حال حاضر هر روز شاهد زايمان دختران بين ۱۲ تا ۱۷ سال هستيم. ما نمي‌توانيم به والدين آنها چيزي بگوييم اما تا جايي كه مي‌توانيم آن‌ها را به مددكار بيمارستان ارجاع مي‌دهيم. ولي كاري از دست آنها هم برنمي‌آيد. چرا كه اصولا والدين آنها بسيار فقير يا از اتباع افغانستان هستند. البته اين امر در شهرستان‌ها هم زياد است.

بهره‌كشي جنسي از دختران خردسال

در همين رابطه سيدحسن موسوي‌چلك- رييس انجمن مددكاران اجتماعي ايران گفت: يكي از مهم‌ترين دلايل ظهور چنين پديده‌اي فقر است. از قضا چند روز پيش هم مركز آمار ايران، آمار قابل توجهي از رشد كودك‌همسري خبر داد و اين امر نشان‌دهنده اين است كه هرگاه فقر گسترش پيدا مي‌كند يكي از گروه‌هايي كه قرباني فقر مي‌شوند كودكان علي‌الخصوص دختران خردسال هستند. دختران در هياهوي فقر قرباني كودك‌همسري و پسران عمدتا قرباني كارگري با حداقل دستمزد مي‌شوند. با اين تفاسير ازدواج دختران شرايط بغرنجي را به وجود مي‌آورد و من اسم چنين موضوعي را ازدواج نمي‌گذارم بلكه بازي با سرنوشت دختران است. كودك‌همسري با فقر والدين شروع مي‌شود. مرداني كه به ازاي هر مبلغي كه البته به نظرم در اين شرايط مبلغ آن اصلا مهم نيست، يك ميليون تومان باشد يا ۱۰۰ ميليون تومان با دختران خردسالي كه شايد همسن نوه يا دختر خودشان باشند ازدواج مي‌كنند، از لحاظ رواني و جنسي دچار مشكلات فراواني هستند. البته باز هم مي‌گوييم به چنين پديده‌اي ازدواج نمي‌گوييم بلكه بهره‌كشي جنسي از دختران خردسال است. بهره‌كشي جنسي صرفا براي فروش نيست. فقر كه وارد خانه‌اي شود، عوارض اينچنيني هم با خود به همراه دارد. بنابراين با وجود فشارهاي اقتصادي، شكاف طبقاتي و گراني موجود در جامعه به نظرم بيش از اين شاهد چنين پديده‌هايي خواهيم بود.

وي افزود: حدود يك‌دهه پيش درخصوص فزوني كودك‌همسري در راستاي افزايش فقر در جامعه هشدار داده بوديم ولي گوش شنوايي براي اين معضلات وجود ندارد. از قضا اوايل پاندمي كرونا در اين خصوص هشدارهايي به دولت داده بوديم ولي پيگيري نشده است. چندين بار درباره همين موضوعات با ديگر رسانه‌ها صحبت كردم ولي تنها دو روز نقل محافل بود و بس. چنين موضوعاتي هميشه فراموش مي‌شود. برخي مي‌گويند ازدواج دختران زير سن قانوني جزو فرهنگ برخي از مناطق ايران است، اين چه فرهنگ اشتباهي است كه عادت كرده‌ايم دختران خود را قرباني كنيم! ما در حق دخترانمان جنايت مي‌كنيم.

آن دست از مرداني كه با دختران ۱۰ ساله همبستر مي‌شوند، انسان نيستند. واقعا در عجب هستم، چگونه برخي مردان براي ازدواج به سوي دختران زير سن قانوني مي‌روند. دختراني كه گاه همسن نوه يا نتيجه آنها هستند. اين مرداني كه چنين خواسته‌اي از والدين دختر بچه دارند، بويي از انسانيت نبرده‌اند. چرا كه از فقر خانواده سوءاستفاده مي‌كنند. اما آنها نمي‌دانند كه نه آن مرد براي آن دختر همسر خواهد شد و نه آن دختر براي اين مرد همسر، چرا كه هيچ دوست داشتن و همخواني در بينشان نيست. با اين حال در اين بين تنها دختران قرباني مي‌شوند.

 

رييس انجمن مددكاران اجتماعي ايران درخصوص مشكلات رواني والدين اين دختران گفت: قاعدتا زماني كه فقر وارد خانه‌اي شود، وجدان از در ديگر خارج مي‌شود. اين در حالي است كه دختران و زنان در اين هياهو اولين قربانيان فقر هستند. اصولا خانواده‌هايي كه فقيرند، فرزندان زيادي هم دارند براي جبران درآمد، دختران خود را به ازاي پول بي‌ارزشي در اختيار مردان قرار مي‌دهند. چه بسا تبعات فقر در جامعه بسيار وسيع است، زيرا فقر در بسياري از موارد سرمنشأ تن‌فروشي، فروش اعضاي بدن، جرم و جنايت در بطن جامعه است. از قضا امروزه بسياري از خانواده‌هاي كم‌درآمد به فروش اعضاي بدنشان روي مي‌آورند.

وي با اعلام افزايش آمار طلاق در بين كودك‌همسران گفت: قاعدتا چنين ازدواج‌هايي هم پايدار نيست. بنابراين براساس آمارهايي كه اخيرا اعلام شده بيش از ۱۴ هزار دختر زير ۱۸ سال مطلقه يا بيوه در كشور وجود دارد. تازه اين آماري است كه به‌طور رسمي اعلام شده و ما هنوز در اين مورد آمار دقيقي نداريم. چرا كه بسياري از اين دختران تنها صيغه مردان مي‌شوند و بعد از مدتي هم با يك كودك رها مي‌شوند يا فرد فوت مي‌كند.

ضمنا يك كودك هيچگاه نمي‌تواند همزمان با كودكي نقش مادري را ايفا كند. كودك بايد كودكي‌اش را بكند. اتفاقا اين دختران با وجود بچه‌دار شدن هم نمي‌توانند نقش مادري را به خوبي ايفا كنند.روزنامه جهان صنعت

مقالات ديگر:فيزيوتراپي در فرمانيه


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۸ شهريور ۱۴۰۰ساعت: ۱۲:۲۷:۳۹ توسط:daryaa موضوع:

همسريابي اينترنتي، حساب مرد چناراني را خالي كرد

كلام تازه | رئيس پليس فتا استان خراسان‌رضوي از شناسايي و دستگيري عامل كلاهبرداري به روش ازدواج موقت در شبكه اجتماعي تلگرام خبر داد .

به گزارش كلام تازه به نقل از پايگاه اطلاع رساني پليس فتا؛ سرهنگ جواد جهانشيري، رئيس پليس فتا استان خراسان‌رضوي در تشريح خبر گفت: فردي با در دست داشتن دستور قضايي به پليس فتا شهرستان چناران مراجعه كرد و عنوان داشت در شبكه اجتماعي تلگرام در رابطه با امر همسريابي و ازدواج موقت با فردي آشنا شده و پس از نصب برنامه‌اي كه از سوي مخاطب وي به او پيشنهاد مي‌شود متوجه برداشت مبلغ ۶۴۰ميليون ريال طي دو تراكنش از حسابش مي‌گردد و در اين خصوص تقاضاي رسيدگي به شكوائيه خود را داشت.

مقالات بيشتر:هزينه سالن عقد

رئيس پليس فتا استان سرهنگ جهانشيري بيان داشت: با بررسي‌هاي صورت گرفته از اظهارات شاكي و مستندات فني موجود كارشناسان تحقيقات فني خود را آغاز و پس از بررسي‌هاي لازم سرنخ‌هايي را ازنحوه كلاهبرداري و هويت عامل كلاهبرداري صورت گرفته را بدست آوردند .

سرهنگ جهانشيري ادامه داد: با بررسي‌هاي صورت گرفته مشخص شد برنامه نصب شده نوعي بدافزار بوده و پس از نصب توسط شاكي طي دو تراكنش موجودي حساب وي خالي شده است.

مقالات ديگر:آموزشگاه سلفژ غرب تهران


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱ شهريور ۱۴۰۰ساعت: ۰۱:۰۵:۲۶ توسط:daryaa موضوع:

شرايط دريافت وام ازدواج دوم 1400

شرايط وام ازدواج دوم 1400 را در ادامه بخوايند. اگرچه به هر فردي يك بار وام ازدواج تعلق مي گيرند و اما افراد با توجه به شرايط مي توانند وام ازدواج دوم نيز دريافت كنند.

مقالات بيشتر:محضر عقد شيك

به گزارش راهبرد معاصر شرايط وام ازدواج دوم 1400 مشخص شده است. وام ازدواج دوم براي زوج هاي جوان شرايطي دارد. شرط اول اين است كه در ازدواج قبلي خود اقدام به دريافت وام ازدواج نكرده اند مي توانند براي دريافت وام ثبت نام كنند. همچنين اگر براي دريافت وام ازدواج اقدام كرده اما پيش از دريافت طلاق گرفته ايد مي توانيد وام ازدواج بگيريد. البته كساني مي توانند از اين وام استفاده كنند كه تاريخ ازدواج آنها پس از يكم فروردين 96 باشد.

مقالات ديگر: گل فروشي غرب تهران


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۰۸:۳۹ توسط:daryaa موضوع:

اشتباهاتي كه به يك رابطه زناشويي آسيب مي‌رساند

افسانه وكيلي گفت: مخفي نگه داشتن راز از شريك اشتباهي است كه بسياري از مردم در روابط مرتكب مي شوند. اسرار و قلمروهاي ناشناخته در زندگي ممكن است باعث شود كه همسران احساس جدايي و فاصله نسبت به هم پيدا كنند بنابراين هرگز نبايد زن و شوهر رازي را از شريك زندگي خود مخفي كنند.

به گزارش برنا؛ افسانه وكيلي، روانشناس و مدير دفتر مشاور خانواده و ازدواج در گفتگو با خبرنگار برنا با اشاره به اشتباهاتي كه مي‌تواند به يك رابطه آسيب برساند، گفت: شكننده، در عين حال دوست داشتني؛ اين مناسب‌ترين تعريف براي هررابطه ‌اي است. هيچ كس در جهان كامل نيست حداقل تا زماني كه وارد رابطه مي‌شود. مردم اغلب مرتكب اشتباه مي‌شوند و عبرت گرفتن از اشتباهات يك قانون معمول است كه رفتار انساني را بيان مي‌كند اما درعين حال با مرتكب شدن به برخي اشتباهات، باعث آسيب جبران ناپذيري به روابط و زندگي خود مي شوند.

مقالات مشابه:دفتر عقد شهرك غرب

او افزود: هميشه توصيه مي‌شود زوجين از اشتباهات ارتباطي اجتناب كنند زيرا روابط حاصل يك اتحاد دو نفره هستند؛ بنابراين يك چنين اشتباهي ممكن است بر هر دو آنها تاثير بگذارد. اشتباهات خاص ممكن است منجر به شكستگي جبران ناپذير شود و پس از مرتكب شدن اشتباه متاسفانه ممكن است كه ديگر اعتماد و عشق به فرد بازنگردد.

وكيلي با بيان اينكه «از دست دادن كنترل» يكي از اشتباهات است، تصريح كرد: اگر مي‌خواهيد رابطه را بيشتر يا براي هميشه حفظ كنيد، در كنترل خودتان باشيد. بسياري از مردم به راحتي كنترل خود را به خصوص نسبت به شريك زندگي از دست مي‌دهند. ازدواج يا توافق متقابل ازدواج در رابطه، مجوزي براي ابراز احساسات شما نيست. از دست دادن كنترل نشانه اي از كمتر يا پايين‌تر درنظرگرفتن شريك است. اقدامات مكرر از جمله از دست دادن كنترل در مكالمات و يا اقداماتي كه ممكن است شريك زندگي خود را تحريك كند و علاقه بين دو را كاهش دهد، است.

اين روانشناس در ادامه به عاملي ديگري اشاره كرد و گفت: ارتباطات تنها راهي است كه دو نفر مي‌توانند يكديگر را بدست آورند و ذهن يا خود فرد را درك كنند همچنين عشق، شور و احساسات ديگر را براي ديگران به ارمغان مي آورد. بسياري از مردم وارد ارتباط مسموم با شريك خود مي‌شوند و درنتيجه ممكن است علاقه  كمتر شود. شكايت از عدم گفتگو بين زوجين شايع است و اين نشات گرفته از كمبود ارتباطات است.

او افزود: صحبت كردن با يكديگر باعث افزايش رابطه و كاهش تنش‌هاي احتمالي مي‌شود. ارتباط برقرار كردن آنچه كه فرد از ديگران نياز دارد و آنچه انتظار مي رود مفيد است. فقدان ارتباطات يا ارتباط بد ازعناصر ارتباط مخرب در يك رابطه است.

وكيلي ضمن توصيه به زوجين گفت: بحث‌هايتان را كش ندهيد، بحث‌هايتان را به روز بعد موكول نكنيد وهميشه مراقب باشيد تا قبل از رفتن به رختخواب، مشاجرات را پايان دهيد. بسياري از افراد به بحث‌هاي ناخواسته مي‌رسند و همه روز را با همان موضوع ادامه مي دهند. در يك رابطه، استدلال نبايد به عنوان نشانه اي از شأن و مقام يا وضعيت در نظر گرفته شود حتي اگر فردي احساس مي كند كه درست مي‌گويد و فرد ديگر كاملا اشتباه مي‌كند، زماني كه شريك مقابل همچنان براي رابطه تلاش مي‌كند، مي‌توان به خاطر زندگي مسالمت آميز و رابطه شاد سكوت كرد.

 

اين مدير دفتر تخصصي مشاوره ازدواج و خانواده به نقش انكار جنسي در مشكلات يك رابطه زناشويي اشاره كرد و افزود: نقش رابطه جنسي در ازدواج بديهي است. رابطه زناشويي را به نفع همسر خود نگذاريد و هرگز آن را به عنوان يك مقاومت يا اعتراض به او محكوم نكنيد. هنگامي كه درخواست شريك براي رابطه جنسي رد مي‌شود، او ممكن است صدمه ببيند و نسبت به رابطه سرد شود. بهتر است مشكلاتتان را قبل از رفتن به رختخواب حل كنيد و همه مسائل را با برقراري ارتباط مناسب برطرف كنيد. هنگامي كه كسي از داشتن رابطه جنسي با شريكش رد مي‌شود، ممكن است شخص رضايت جنسي را در شخص ديگري جستجو كند و رابطه از بين برود و حتي منجر به خيانت شود.

او در ادامه بيان كرد: بسياري از روابط از كمبود عاشقانه و تعهد رنج مي‌برند. افراد در رابطه نبايد گفتن عبارات عاشقانه را به طرف مقابل متوقف كنند. حرف‌هاي عاشقانه واضح ترين بيان عشق و محبت در رابطه است. تعهد به شريك نيز براي بيان عشق اهميت دارد. شركاي بي اعتنا شايع ترين دليل طلاق و شكست هستند. اگر زن و شوهري مي‌خواهند با خوشحالي و بدون مشكل رابطه‌شان ادامه پيدا كند بايد ابتدا به شريك خود متعهد شوند و هميشه به او اعتماد داشته باشند.

وكيلي با تاكيد بر اينكه نبايد رازي بين زن و شوهر مخفي بماند، گفت: مخفي نگه داشتن راز از شريك اشتباهي است كه بسياري از مردم در روابط مرتكب مي شوند. اسرار و قلمروهاي ناشناخته در زندگي ممكن است باعث شود كه همسران احساس جدايي و فاصله نسبت به هم پيدا كنند بنابراين هرگز نبايد زن و شوهر رازي را از شريك زندگي خود مخفي كنند و مهمتر از همه اين است حتي اگر رازهايي را مخفي مي‌كنند، شريك زندگي نبايد متوجه شود كه رازهايي را از او مخفي شده است چون همين موضوع باعث اختلاف مي‌شود.

مقالات ديگر:آسايشگاه سالمندان


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۴ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۷:۰۷:۴۲ توسط:daryaa موضوع:

ازدواج ابزار "انسان سازي" نيست/ برخي رفتارهاي ناپسند بعد ازدواج تشديد مي‌شود

مدير كل امور بانوان شهرداري تهران گفت: باوري در بين برخي جوانان وجود دارد كه مي‌توان با كسي ازدواج كرد و او را پس از ازدواج تغيير داد، درحالي كه ازدواج ابزار انسان سازي نيست بلكه يك انتخاب مسير طولاني است.

زهرا بهروز آذر در وبينار "ازدواج بالغانه، تحكيم خانواده و تعالي جامعه" كه به همت جهاد دانشگاهي واحد الزهرا برگزار شد، به بيان اقدامات امور بانولن شهرداري تهران در هفته ازدواج طي دو سال گذشته و سال جاري پرداخت و اظهار كرد: سال گذشته اتاق فكري تشكيل داديم و در آن به بررسي باورهاي اشتباهي كه به امر ازدواج لطمه مي‌زند و بايد اصلاح شوند؛ پرداختيم‌. بر روي نگرش ديني كار كرديم و محتواي فشرده و كوتاهي در قالب بنر و يا بيلبورد تهيه كرديم كه طي زمان كوتاهي افراد را به تامل وا دارد.

مقاله مشابه:محضر عقد غرب تهران

وي افزود: از جمله اين باورهاي اشتباه اين بود كه ازدواج "هندوانه دربسته" است. در حالي كه اينگونه نيست و بسياري از مسائل را مي‌توان با گرفتن مشاوره‌ها و جلسات گفتگو متعدد كه فرآيند شناخت دو طرف را بيشتر مي‌كند متوجه شد و ريسك ها و نگراني ها از ازدواج را كاهش داد. در پژوهشها به اين مساله رسيديم كه خيلي از نگراني افراد اين است كه "مردم در اينباره چه مي‌گويند؟" و اين نگراني باعث مي‌شود افراد و خانواده‌ها در انتخاب دچار مشكل شوند. بايد اين فرهنگ را اصلاح كنيم. معيار ديگران نبايد مبناي زندگي ما شود بلكه ما براي خود نظام ارزشي و اصولي داريم.

بهروزآذر ادامه داد: ما سعي كرديم بر روي اين گزاره ها از دو سال پيش كار كنيم. بر روي "خانواده پايدار" كار كرديم و امسال نيز كمپين "زوج هاي موفق" را راه اندازي كرديم. سعي كرديم با همكاري افراد موثر و نخبه به گزاره‌هايي كليدي نظير اينكه در ازدواج پايدار افراد به فكر تغيير يكديگر نيستند و... برسيم. اين كلياتي بود كه براي كمپين ها و پويش هاي روز ازدواج سعي كرديم در فضاي مجازي و فضاهاي شهري حتي به اندازه چند ثانيه ذهن مخاطب را درگير كنيم..

منبع:خبرفوري

مقالات ديگر:مشاوره حقوقي  تلفني رايگان


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۸ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۱:۲۳:۵۹ توسط:daryaa موضوع:

ازدواج سفيد مي‌تواند پيامد همان ازدواج نكردن باشد

رييس مجمع جوانان استان كرمان گفت: ازدواج سفيد مي‌تواند پيامد همان ازدواج نكردن باشد؛ وقتي شرايط اقتصاي و فرهنگي روي روال باشد و جوانان بتوانند ازدواج كنند طبيعتا ازدواج سفيد، اعتياد، خودكشي و … كمتر مي‌شود چراكه اين موارد آسيب‌هاي ناشي از كاهش ازدواج است.

به گزارش كرمان نو به نقل از ايسنا، “احمد احمدي نژاد” درباره مشكلات موجود بر سر راه ازدواج جوانان اظهار كرد: متاسفانه آمار ازدواج شيب نزولي دارد و يكي از دلايل اصلي آن مسائل اقتصادي و موضوع ديگر مسائل اجتماعي فرهنگي است.

وي با اشاره به اينكه اصلي ترين دليل موثر بر ازدواج مسائل اقتصادي از جمله بيكاري، نداشتن مسكن و … است، افزود: مسائل اجتماعي فرهنگي نيز در موضوع ازدواج دخيل است مثلا يك جوان ويژگي هاي آرماني براي خود تصور مي كند و در جامعه اي است كه اين ويژگي‌ها نمود ندارد. ضمن اينكه تفاوت بين نسلي و تفاوت ديدگاه جوانان با والدين مزيد بر علت مي‌شود.

مقالات مشابه:سالن عقد غرب تهران

ازدواج سفيد مي‌تواند پيامد همان ازدواج نكردن باشد

احمدي نژاد با اشاره به تاثير فضاي مجازي و شبكه‌هاي اجتماعي بر رفتار جوانان نيز تصريح كرد: برخي مسائل نيز وجود دارد كه ممكن است هر جامعه مدرني به دنبال خود داشته و همان مسائل در ازدواج نكردن در كشور ما مطرح باشد.

اين كارشناس مسائل اجتماعي بيان كرد: ازدواج سفيد مي‌تواند پيامد همان ازدواج نكردن باشد؛ وقتي شرايط اقتصاي و فرهنگي روي روال باشد و جوانان بتوانند ازدواج كنند طبيعتا ازدواج سفيد، اعتياد، خودكشي و … كمتر مي‌شود چراكه اين موارد آسيب‌هاي ناشي از كاهش ازدواج است.

وي درباره ملاك‌هاي جوانان در امر ازدواج اظهار كرد: حداقل مسائل اقتصادي از جمله داشتن شغل، مسكن و … بيش از ۶۰ درصد ملاك‌ها براي تشكيل زندگي است البته مسائل فرهنگي نيز دخيل است چرا كه خيلي‌ها توان مالي دارند اما تن به ازدواج نمي‌دهند و ۴۰ درصد موارد به حوزه فرهنگي برمي‌گردد.

احمدي نژاد بيان كرد: ازدواج در خانواده‌هاي جامعه ما مسئله مهمي است و اگر بحث مالي تامين باشد، ازدواج صورت مي‌گيرد.

افزايش آمار طلاق

رييس مجمع جوانان استان كرمان در ادامه گفت: مسئله تاثيرگذار ديگر بر زندگي جوانان، افزايش آمار طلاق است كه بنا به اعلام معاون جوانان وزارت ورزش و جوانان سه درصد افزايش داشته و همين بحث نيز به مسائل اقتصادي و فرهنگي برمي گردد كه زيرساخت‌ها درست رعايت نشده است.

وي افزود: افزايش سه درصدي طلاق در ازدواج‌هايي با عمر كمتر از پنج سال رخ داده كه در واقع پيامد پسيني ازدواج‌هايي است كه زيربناي فرهنگي اقتصادي محكمي ندارند و در واقع كرونا، آسيب ديدن مشاغل و كسب و كارها و … از جمله علت هاي آسيب زا براي زندگي‌هايي بوده كه پايه درستي نداشته‌اند.

احمدي نژاد تصريح كرد: با كاهش ازدواج و افزايش طلاق، جمعيت نيز در نسل‌هاي بعدي كاهش مي‌يابد و شاهد افزايش آسيب‌هاي اجتماعي خواهيم بود.

 

نمي‌توان كودك‌همسري را در كرمان كتمان كرد

وي در بخش ديگري از سخنانش درباره پديده كودك همسري بيان كرد: در جوامع سنتي اين مسئله بيشتر است و ازدواج در سنين كمتر از ۱۲ و ۱۵ سال شكل مي‌گيرد و نمي‌توان اين موضوع را در استان كرمان نيز كتمان كرد اما آمار مشخصي در اين زمينه وجود ندارد.

رييس مجمع جوانان استان كرمان در بخش پاياني سخنانش گفت: هفته ازدواج هر سال برگزار مي‌شود و بايد اين هفته‌ها براي جوانان كاربردي باشد. اينكه صرفا برنامه برگزار كنيم، نتيجه‌اش را بعد از اين همه سال مي‌بينيم كه وضعيت ازدواج چگونه است.

وي ادامه داد: بايد اين هفته كاركردي داشته و اين باشد كه در ابعاد اقتصادي و فرهنگي براي جوانان كار اساسي صورت بگيرد و مسئولان را درگير كند.

احمدي نژاد تصريح كرد: در ستاد ساماندهي امور جوانان همواره بحث ازدواج مطرح است و از سال ۸۴ قانون تسهيل ازدواج ابلاغ شده اما تاكنون هيچ دولتي نتوانسته اقدام اساسي در تسهيل ازدواج جوانان انجام بدهد؛ اينكه چرا اين قانون اجرا نمي شود بايد مطالبه ملي باشد و اميدواريم با روي كار آمدن دولت جديد تسهيل ازدواج جوانان رنگ واقعيت به خود بگيرد.

وي بيان كرد: مسكن، مسائل فرهنگي، اشتغال و … در قانون تسهيل ازدواج پيش بيني شده اما تاكنون اجرا نشده است.

مقالات ديگر:باشگاه ورزشي بانوان سعادت آباد


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۱ تير ۱۴۰۰ساعت: ۱۲:۳۵:۱۸ توسط:daryaa موضوع: