daryaa daryaa .

daryaa

ازدواج ابزار "انسان سازي" نيست/ برخي رفتارهاي ناپسند بعد ازدواج تشديد مي‌شود

مدير كل امور بانوان شهرداري تهران گفت: باوري در بين برخي جوانان وجود دارد كه مي‌توان با كسي ازدواج كرد و او را پس از ازدواج تغيير داد، درحالي كه ازدواج ابزار انسان سازي نيست بلكه يك انتخاب مسير طولاني است.

زهرا بهروز آذر در وبينار "ازدواج بالغانه، تحكيم خانواده و تعالي جامعه" كه به همت جهاد دانشگاهي واحد الزهرا برگزار شد، به بيان اقدامات امور بانولن شهرداري تهران در هفته ازدواج طي دو سال گذشته و سال جاري پرداخت و اظهار كرد: سال گذشته اتاق فكري تشكيل داديم و در آن به بررسي باورهاي اشتباهي كه به امر ازدواج لطمه مي‌زند و بايد اصلاح شوند؛ پرداختيم‌. بر روي نگرش ديني كار كرديم و محتواي فشرده و كوتاهي در قالب بنر و يا بيلبورد تهيه كرديم كه طي زمان كوتاهي افراد را به تامل وا دارد.

مقاله مشابه:محضر عقد غرب تهران

وي افزود: از جمله اين باورهاي اشتباه اين بود كه ازدواج "هندوانه دربسته" است. در حالي كه اينگونه نيست و بسياري از مسائل را مي‌توان با گرفتن مشاوره‌ها و جلسات گفتگو متعدد كه فرآيند شناخت دو طرف را بيشتر مي‌كند متوجه شد و ريسك ها و نگراني ها از ازدواج را كاهش داد. در پژوهشها به اين مساله رسيديم كه خيلي از نگراني افراد اين است كه "مردم در اينباره چه مي‌گويند؟" و اين نگراني باعث مي‌شود افراد و خانواده‌ها در انتخاب دچار مشكل شوند. بايد اين فرهنگ را اصلاح كنيم. معيار ديگران نبايد مبناي زندگي ما شود بلكه ما براي خود نظام ارزشي و اصولي داريم.

بهروزآذر ادامه داد: ما سعي كرديم بر روي اين گزاره ها از دو سال پيش كار كنيم. بر روي "خانواده پايدار" كار كرديم و امسال نيز كمپين "زوج هاي موفق" را راه اندازي كرديم. سعي كرديم با همكاري افراد موثر و نخبه به گزاره‌هايي كليدي نظير اينكه در ازدواج پايدار افراد به فكر تغيير يكديگر نيستند و... برسيم. اين كلياتي بود كه براي كمپين ها و پويش هاي روز ازدواج سعي كرديم در فضاي مجازي و فضاهاي شهري حتي به اندازه چند ثانيه ذهن مخاطب را درگير كنيم..

منبع:خبرفوري

مقالات ديگر:مشاوره حقوقي  تلفني رايگان


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۸ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۱:۲۳:۵۹ توسط:daryaa موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :