daryaa daryaa .

daryaa

كرايه تاكسي ۴۵ تا ۷۵ درصد گران شد

در جلسه امروز شوراي شهر تهران افزايش كرايه ۴۵ درصد تا ۷۵ درصدي تاكسي با اتفاق آرا به تصويب رسيد.

بررسي بهاي كرايه تاكسي در دستور كار يكصد و سي و ششمين جلسه شوراي شهر تهران قرار گرفت و افزايش كرايه ۴۵ درصد تا ۷۵ درصدي تاكسي با اتفاق آرا به تصويب رسيد.

سيد جعفر تشكري هاشمي، رئيس كميسيون عمران و حمل و نقل شوراي اسلامي شهر تهران با بيان اينكه متوسط افزايش نرخ كرايه تاكسي ۴۵ درصد است، اظهار كرد: از ۵۰۰ خط تاكسيراني كمتر از ۱۰ درصد از خطوط، افزايش رقمي بيش از اين دارند كه به حداكثر ۷۵ درصد مي‌رسد و برخي خطوط نيز كمتر از ۴۵ درصد است.

وي با بيان اينكه وروديه براي تاكسي خطي و گردشي پنج هزار تومان است، يادآور شد: نرخ كرايه تاكسي‌هاي فرودگاه مهرآباد ۳۵ هزار تومان، تاكسي‌هاي راه آهن، ويژه و تاكسي تلفني هريك ۲۵ هزار تومان و مبلغ هزار و ۴۵۸ تومان در تمام اين بخش‌ها به ازاي هر كيلومتر پيمايش لحاظ خواهد شد.

مقالات بيشتر:دفتر ازدواج شهرك غرب

تشكري هاشمي تأكيد كرد: اگر خط تاكسيراني در خطوط با شيب تند باشد، تا سقف حداكثر ۲۰ درصد قابل افزايش خواهد بود و با توجه به اينكه در ساعات اوج ترافيك، رانندگان ميلي به تردد ندارند، بنابر نظر كارشناسي سازمان تاكسيراني، رقم تا ۵۰ درصد افزايش خواهد يافت.

وي ادامه داد: در روزهاي يخبندان و بارندگي شديد نيز حداكثر ۴۰ درصد افزايش پيش بيني شده است؛ از ساعت ۱۰ شب تا ۶ صبح نيز ۲۰ درصد به نرخ كرايه افزوده خواهد شد.

رئيس كميسيون عمران و حمل و نقل شوراي اسلامي شهر تهران با بيان اينكه نرخ كرايه ون ها نيز تا سقف ۸۰ درصد تاكسي‌ها خواهد بود، يادآور شد: شهرداري تهران ملزم شده ظرف ۶ ماه ظرفيت پرداخت الكترونيك در تاكسي‌ها را فراهم و همچنين تاكسي برخط را از طريق جذب سرمايه گذاري و پلتفرم‌هاي موجود ظرف مدت ۹ ماه برقرار كند.

وي با اعلام اينكه قيمت‌هاي جديد از ارديبهشت ماه سال آينده اعمال خواهد شد، گفت: شهرداري تهران مجاز است افزايش ۸۰ درصدي قيمت را در خودروهاي لوكس در نظر بگيرند و مرجع تشخيص آن سازمان تاكسيراني است.

تشكري هاشمي با بيان اينكه شهرداري تهران در سال آينده بايد لايحه سرويس مدارس را براي سال تحصيلي ۱۴۰۲- ۱۴۰۳ را اعلام كند، يادآور شد: سازمان تاكسيراني مجاز است براي صدور مجوز بهره برداري شركت‌هاي تاكسيراني، مبالغ را بر اساس رتبه دريافت كند و مدت پروانه‌ها نيز سه ساله خواهد بود.

ارقام براي شركت‌هاي رتبه يك ۲۰ ميليون تومان، رتبه دو ۱۷ ميليون تومان، رتبه سه ۱۳ ميليون تومان، رتبه چهار ۱۰ ميليون تومان و رتبه پنج ۶ ميليون تومان است كه البته تمام شركت‌ها در رتبه پنج قرار دارند.

رئيس كميسيون عمران و حمل و نقل شوراي اسلامي شهر تهران با بيان اينكه در صورت تغيير نرخ حامل‌هاي انرژي، شهرداري تهران مكلف است اصلاحيه را تهيه كند و به شورا ارائه دهد، تصريح كرد: شهرداري مكلف است لايحه تعيين نرخ بليت در سال ۱۴۰۳ را بايد حداكثر تا پايان دي ماه سال آينده به شورا ارائه دهد.

منبع:مهر


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ساعت: ۰۷:۲۳:۳۸ توسط:daryaa موضوع:

اظهارات مينو محرز درباره چگونگي مسموميت دانش‌آموزان

شواهد و قرائن نشان مي‌دهد آنچه كه بر سر دانش‌آموزان مي‌آيد نمي‌تواند عامل ويروسي داشته باشد، هرچه هست بايد يك نوع سم باشد.

خبرآنلاين: مينو محرز با بيان اينكه سم مي‌تواند اين علائمي را كه در دانش‌آموزان مي‌بينيم، ايجاد كند، ادامه مي‌دهد: البته متخصصان سم‌شناسي و مسموميت مي‌توانند توضيحات بيشتري بدهند.

 مينو محرز، متخصص عفوني با تاكيد بر اينكه درباره مساله مسموميت دانش‌آموزان دختر در كشور بايد متخصصان حوزه سم شناسي و مسموميت نظر بدهند، مي‌گويد: در حوزه مسموميت نمي‌توانم نظر بدهم اما در هرحال شواهد و قرائن نشان مي‌دهد آنچه كه بر سر دانش‌آموزان مي‌آيد نمي‌تواند عامل ويروسي داشته باشد، هرچه هست بايد يك نوع سم باشد.

مقالات بيشتر:سالن عقد شيك

او با بيان اينكه سم مي‌تواند اين علائمي را كه در دانش‌آموزان مي‌بينيم، ايجاد كند، ادامه مي‌دهد: البته متخصصان سم‌شناسي و مسموميت مي‌توانند توضيحات بيشتري بدهند.

محرز درباره شيوع مجدد كرونا در كشور مي‌گويد: به وضوح تعداد مبتلايان به كرونا با علائمي مثل گلودرد، تب و لرز، علائمي گوارشي و مانند آن زياد شده است و اين‌طور كه مردم نسبت به استفاده از ماسك بي‌خيال شده‌اند بايد انتظار داشته باشيم كه ابتلا به كرونا افزايش پيدا كند.

او با بيان اينكه ۹۵ درصد مردم ديگر از ماسك استفاده نمي‌كنند، هشدار مي‌دهد: با توجه به اينكه خريد و سفرهاي نوروزي را هم در پيش داريم، احتمال زياد شدن مبتلايان به كرونا قطعي مي‌شود.

اين پزشك ادامه مي‌دهد: خوشبختانه بخاطر واكسن و ابتلاي قبلي به كرونا در بسياري از افراد، اين ويروس در حال حاضر ميزان بستري‌هاي زيادي ندارد اما براي كساني كه بيماري‌هاي زمينه‌اي دارند همچنان ابتلا به كرونا خطرناك است.

او مي‌گويد: زيرسويه XBB در حال حاضر در بين مبتلايان شيوع بيشتري دارد و آزمايش‌ها نشان مي‌دهد بجز اين زيرسويه، زيرسويه‌اي كه در آمريكا شيوع يافته نيز در ايران وجود دارد.

مقالات ديگر:دفتر ازدواج شيك


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ساعت: ۰۸:۱۶:۳۱ توسط:daryaa موضوع:

تعقيب قضايي پرويز ثابتي صادر شد

معاون امور بين‌الملل قوه قضاييه در نامه‌اي به دادستان كل كشور خواستار تعقيب قضايي پرويز ثابتي رئيس ساواك تهران شد.

ايسنا نوشت: معاون امور بين‌الملل قوه قضاييه در نامه‌اي به دادستان كل كشور خواستار تعقيب قضايي پرويز ثابتي رئيس ساواك تهران شد.

 معاونت امور بين الملل قوه قضائيه و ستاد حقوق بشر اعلام كرد:

«كاظم غريب آبادي، معاون امور بين‌الملل قوه قضاييه و دبير ستاد حقوق بشر جمهوري اسلامي ايران در نامه‌اي به دادستان كل كشور، خواستار گردآوري مستندات جرايم ارتكاب يافته از سوي پرويز ثابتي و شناسايي قربانيان اين جرائم و اقدامات لازم جهت طرح شكايت و تعقيب قضائي وي در پرتو مفاد قانون آئين دادرسي كيفري شد.

مقالات بيشتر:قيمت شيك ترين محضر ازدواج شهرك غرب

غريب آبادي تاكيد كرد: ثابتي با سابقه سراسر ظالمانه و نفرت‌انگيز خود و ارتكاب جنايات و نقض هاي فاحش حقوق بشري از جمله شكنجه مبارزان، انقلابيون و آزادي خواهان، پس از ۴۴ سال به بهانه آزادي خواهي در تجمعات سلطنت طلبان آمريكانشين ضد آزادي و ضد مردم سالاري كه سعي در مطرح كردن او و سرپوش گذاشتن بر جناياتش را دارند، شركت كرد. از اين رو، اين موضوع منجر به مطالبه‌گري افكار عمومي از دستگاه‌ قضايي شده است.

لازم به توضيح است پرويز ثابتي يكي از مرموزترين چهره‌هاي امنيتي تاريخ معاصر ايران به شمار مي‌رود كه در زمان رژيم شاه به عنوان رئيس اداره سوم ساواك و رئيس ساواك تهران منصوب شد.

اختيارات او به قدري گسترده بود كه چشم و گوش محمدرضا شاه لقب گرفت و وظيفه اصلي او حمايت از شاه از طريق كشف و ريشه‌كن ساختن افرادي بود كه با حكومت مخالف بودند.

وي در دوره فعاليت خود، بدترين شكنجه‌ها و جنايت بارترين اقدامات را عليه مردم بي‌گناه ايران به كار گرفت.»

مقالات ديگر:بهترين وكيل غرب تهران


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۸ اسفند ۱۴۰۱ساعت: ۰۲:۵۱:۲۹ توسط:daryaa موضوع:

گوشت ۵۰۰ هزار توماني معيار قيمت‌گذاري نيست/ برخي حباب ايجاد مي‌كنند

مديرعامل اتحاديه مركزي دام سبك كشور در پاسخ به چرايي افزايش قيمت گوشت قرمز و خبر‌هاي منتشر شده در خصوص فروش گوشت كيلويي ۵۰۰ هزار تومان نيز گفت: گوشت كيلويي ۵۰۰ هزار تومان معيار و ملاك قيمت‌گذاري نيست. عكسي كه اخيرا در اين رابطه منتشر شده گوشت خورشتي درجه يك است و معيار ما براي تعيين قيمت گوشت بايد قيمت لاشه يا شقه باشد.

اخيرا خبر‌هايي مبني بر فروش گوشت با قيمت هر كيلو ۵۰۰ هزار تومان منتشر شده است. مديرعامل اتحاديه مركزي دام سبك كشور مي‌گويد كه عكس منتشر شده در خصوص گوشت ۵۰۰ هزار توماني مربوط به گوشت قطعه بندي شده و درجه يك بوده و معيار قيمت گذاري نيست و بايد براي تعيين قيمت گوشت به شقه آن توجه كرد.

به گزارش ايسنا، افشين صدر دادرس در پاسخ به اينكه آيا قيمت دام زنده در روز‌هاي اخير افزايش يافته است يا خير، گفت: به دليل افزايش تقاضا در روز‌هاي پاياني سال قيمت دام زنده از كيلويي ۱۳۵ هزار تومان در ابتداي بهمن ماه به كيلويي ۱۴۰ هزار تومان رسيده است.

مقالات بيشتر:سالن عقد شيك

وي در پاسخ به چرايي افزايش قيمت گوشت قرمز و خبر‌هاي منتشر شده در خصوص فروش گوشت كيلويي ۵۰۰ هزار تومان نيز گفت: گوشت كيلويي ۵۰۰ هزار تومان معيار و ملاك قيمت‌گذاري نيست. عكسي كه اخيرا در اين رابطه منتشر شده گوشت خورشتي درجه يك است و معيار ما براي تعيين قيمت گوشت بايد قيمت لاشه يا شقه باشد.

مديرعامل اتحاديه مركزي دام سبك كشور افزود: وقتي لاشه را قطعه بندي مي‌كنند برحسب ضايعاتي كه از آن خارج مي‌شود قيمت آن تغيير مي‌كند؛ بنابراين اگر مي‌خواهيم براي تعيين قيمت گوشت شاخص داشته باشيم بايد به جاي گوشت قطعه بندي شده به لاشه آن توجه كنيم.

وي تصريح كرد: افزايش قيمت دام قطعا روي قيمت گوشت تاثير گذار است، اما اين سو استفاده‌هايي كه برخي افراد در بازار گوشت مي‌كنند اثرات بيشتر از قيمت دام زنده دارد.

دادرس در پايان گفت: متاسفانه برخي افراد در بازار گوشت حباب ايجاد مي‌كنند.

مقالات ديگر:بهترين فيزيوتراپي در منزل كرج


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱ اسفند ۱۴۰۱ساعت: ۰۸:۴۵:۱۱ توسط:daryaa موضوع: