daryaa daryaa .

daryaa

اشتباهاتي كه به يك رابطه زناشويي آسيب مي‌رساند

افسانه وكيلي گفت: مخفي نگه داشتن راز از شريك اشتباهي است كه بسياري از مردم در روابط مرتكب مي شوند. اسرار و قلمروهاي ناشناخته در زندگي ممكن است باعث شود كه همسران احساس جدايي و فاصله نسبت به هم پيدا كنند بنابراين هرگز نبايد زن و شوهر رازي را از شريك زندگي خود مخفي كنند.

به گزارش برنا؛ افسانه وكيلي، روانشناس و مدير دفتر مشاور خانواده و ازدواج در گفتگو با خبرنگار برنا با اشاره به اشتباهاتي كه مي‌تواند به يك رابطه آسيب برساند، گفت: شكننده، در عين حال دوست داشتني؛ اين مناسب‌ترين تعريف براي هررابطه ‌اي است. هيچ كس در جهان كامل نيست حداقل تا زماني كه وارد رابطه مي‌شود. مردم اغلب مرتكب اشتباه مي‌شوند و عبرت گرفتن از اشتباهات يك قانون معمول است كه رفتار انساني را بيان مي‌كند اما درعين حال با مرتكب شدن به برخي اشتباهات، باعث آسيب جبران ناپذيري به روابط و زندگي خود مي شوند.

مقالات مشابه:دفتر عقد شهرك غرب

او افزود: هميشه توصيه مي‌شود زوجين از اشتباهات ارتباطي اجتناب كنند زيرا روابط حاصل يك اتحاد دو نفره هستند؛ بنابراين يك چنين اشتباهي ممكن است بر هر دو آنها تاثير بگذارد. اشتباهات خاص ممكن است منجر به شكستگي جبران ناپذير شود و پس از مرتكب شدن اشتباه متاسفانه ممكن است كه ديگر اعتماد و عشق به فرد بازنگردد.

وكيلي با بيان اينكه «از دست دادن كنترل» يكي از اشتباهات است، تصريح كرد: اگر مي‌خواهيد رابطه را بيشتر يا براي هميشه حفظ كنيد، در كنترل خودتان باشيد. بسياري از مردم به راحتي كنترل خود را به خصوص نسبت به شريك زندگي از دست مي‌دهند. ازدواج يا توافق متقابل ازدواج در رابطه، مجوزي براي ابراز احساسات شما نيست. از دست دادن كنترل نشانه اي از كمتر يا پايين‌تر درنظرگرفتن شريك است. اقدامات مكرر از جمله از دست دادن كنترل در مكالمات و يا اقداماتي كه ممكن است شريك زندگي خود را تحريك كند و علاقه بين دو را كاهش دهد، است.

اين روانشناس در ادامه به عاملي ديگري اشاره كرد و گفت: ارتباطات تنها راهي است كه دو نفر مي‌توانند يكديگر را بدست آورند و ذهن يا خود فرد را درك كنند همچنين عشق، شور و احساسات ديگر را براي ديگران به ارمغان مي آورد. بسياري از مردم وارد ارتباط مسموم با شريك خود مي‌شوند و درنتيجه ممكن است علاقه  كمتر شود. شكايت از عدم گفتگو بين زوجين شايع است و اين نشات گرفته از كمبود ارتباطات است.

او افزود: صحبت كردن با يكديگر باعث افزايش رابطه و كاهش تنش‌هاي احتمالي مي‌شود. ارتباط برقرار كردن آنچه كه فرد از ديگران نياز دارد و آنچه انتظار مي رود مفيد است. فقدان ارتباطات يا ارتباط بد ازعناصر ارتباط مخرب در يك رابطه است.

وكيلي ضمن توصيه به زوجين گفت: بحث‌هايتان را كش ندهيد، بحث‌هايتان را به روز بعد موكول نكنيد وهميشه مراقب باشيد تا قبل از رفتن به رختخواب، مشاجرات را پايان دهيد. بسياري از افراد به بحث‌هاي ناخواسته مي‌رسند و همه روز را با همان موضوع ادامه مي دهند. در يك رابطه، استدلال نبايد به عنوان نشانه اي از شأن و مقام يا وضعيت در نظر گرفته شود حتي اگر فردي احساس مي كند كه درست مي‌گويد و فرد ديگر كاملا اشتباه مي‌كند، زماني كه شريك مقابل همچنان براي رابطه تلاش مي‌كند، مي‌توان به خاطر زندگي مسالمت آميز و رابطه شاد سكوت كرد.

 

اين مدير دفتر تخصصي مشاوره ازدواج و خانواده به نقش انكار جنسي در مشكلات يك رابطه زناشويي اشاره كرد و افزود: نقش رابطه جنسي در ازدواج بديهي است. رابطه زناشويي را به نفع همسر خود نگذاريد و هرگز آن را به عنوان يك مقاومت يا اعتراض به او محكوم نكنيد. هنگامي كه درخواست شريك براي رابطه جنسي رد مي‌شود، او ممكن است صدمه ببيند و نسبت به رابطه سرد شود. بهتر است مشكلاتتان را قبل از رفتن به رختخواب حل كنيد و همه مسائل را با برقراري ارتباط مناسب برطرف كنيد. هنگامي كه كسي از داشتن رابطه جنسي با شريكش رد مي‌شود، ممكن است شخص رضايت جنسي را در شخص ديگري جستجو كند و رابطه از بين برود و حتي منجر به خيانت شود.

او در ادامه بيان كرد: بسياري از روابط از كمبود عاشقانه و تعهد رنج مي‌برند. افراد در رابطه نبايد گفتن عبارات عاشقانه را به طرف مقابل متوقف كنند. حرف‌هاي عاشقانه واضح ترين بيان عشق و محبت در رابطه است. تعهد به شريك نيز براي بيان عشق اهميت دارد. شركاي بي اعتنا شايع ترين دليل طلاق و شكست هستند. اگر زن و شوهري مي‌خواهند با خوشحالي و بدون مشكل رابطه‌شان ادامه پيدا كند بايد ابتدا به شريك خود متعهد شوند و هميشه به او اعتماد داشته باشند.

وكيلي با تاكيد بر اينكه نبايد رازي بين زن و شوهر مخفي بماند، گفت: مخفي نگه داشتن راز از شريك اشتباهي است كه بسياري از مردم در روابط مرتكب مي شوند. اسرار و قلمروهاي ناشناخته در زندگي ممكن است باعث شود كه همسران احساس جدايي و فاصله نسبت به هم پيدا كنند بنابراين هرگز نبايد زن و شوهر رازي را از شريك زندگي خود مخفي كنند و مهمتر از همه اين است حتي اگر رازهايي را مخفي مي‌كنند، شريك زندگي نبايد متوجه شود كه رازهايي را از او مخفي شده است چون همين موضوع باعث اختلاف مي‌شود.

مقالات ديگر:آسايشگاه سالمندان


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۴ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۷:۰۷:۴۲ توسط:daryaa موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :