daryaa daryaa .

daryaa

تعقيب قضايي پرويز ثابتي صادر شد

معاون امور بين‌الملل قوه قضاييه در نامه‌اي به دادستان كل كشور خواستار تعقيب قضايي پرويز ثابتي رئيس ساواك تهران شد.

ايسنا نوشت: معاون امور بين‌الملل قوه قضاييه در نامه‌اي به دادستان كل كشور خواستار تعقيب قضايي پرويز ثابتي رئيس ساواك تهران شد.

 معاونت امور بين الملل قوه قضائيه و ستاد حقوق بشر اعلام كرد:

«كاظم غريب آبادي، معاون امور بين‌الملل قوه قضاييه و دبير ستاد حقوق بشر جمهوري اسلامي ايران در نامه‌اي به دادستان كل كشور، خواستار گردآوري مستندات جرايم ارتكاب يافته از سوي پرويز ثابتي و شناسايي قربانيان اين جرائم و اقدامات لازم جهت طرح شكايت و تعقيب قضائي وي در پرتو مفاد قانون آئين دادرسي كيفري شد.

مقالات بيشتر:قيمت شيك ترين محضر ازدواج شهرك غرب

غريب آبادي تاكيد كرد: ثابتي با سابقه سراسر ظالمانه و نفرت‌انگيز خود و ارتكاب جنايات و نقض هاي فاحش حقوق بشري از جمله شكنجه مبارزان، انقلابيون و آزادي خواهان، پس از ۴۴ سال به بهانه آزادي خواهي در تجمعات سلطنت طلبان آمريكانشين ضد آزادي و ضد مردم سالاري كه سعي در مطرح كردن او و سرپوش گذاشتن بر جناياتش را دارند، شركت كرد. از اين رو، اين موضوع منجر به مطالبه‌گري افكار عمومي از دستگاه‌ قضايي شده است.

لازم به توضيح است پرويز ثابتي يكي از مرموزترين چهره‌هاي امنيتي تاريخ معاصر ايران به شمار مي‌رود كه در زمان رژيم شاه به عنوان رئيس اداره سوم ساواك و رئيس ساواك تهران منصوب شد.

اختيارات او به قدري گسترده بود كه چشم و گوش محمدرضا شاه لقب گرفت و وظيفه اصلي او حمايت از شاه از طريق كشف و ريشه‌كن ساختن افرادي بود كه با حكومت مخالف بودند.

وي در دوره فعاليت خود، بدترين شكنجه‌ها و جنايت بارترين اقدامات را عليه مردم بي‌گناه ايران به كار گرفت.»

مقالات ديگر:بهترين وكيل غرب تهران


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۸ اسفند ۱۴۰۱ساعت: ۰۲:۵۱:۲۹ توسط:daryaa موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :