daryaa daryaa .

daryaa

افزايش آمار ازدواج در استان سمنان/مرگ تدريجي تشريفات باشيوع كرونا

به گزارش خبرنگار مهر، امير بينايي عصر سه‌شنبه در جلسه كارگروه اجتماعي، فرهنگي، سلامت، زنان و خانواده به ميزباني استانداري سمنان ضمن بيان از بين رفتن بسياري از تشريفات و آداب‌ورسوم پرهزينه براي برگزاري مراسم ازدواج كه يكي از بركات مهم شيوع كرونا در كشور بود، اظهار داشت: از ابتداي سال جاري تاكنون بر اساس آمار اداره كل ثبت‌احوال استان شاهد افزايش آمار ازدواج در سمنان بوديم.

وي بابيان اينكه از ابتداي سال جاري تاكنون ۱۰ جلسه كارگروه اجتماعي، فرهنگي، سلامت، زنان و خانواده در استان سمنان برگزار شد كه اين نشست‌ها ۵۹ مصوبه داشت، افزود: ۸۳ درصد از مصوبات اين كارگروه در ارتباط با حوزه سلامت بوده كه تمامي مصوبه‌هاي اين بخش از سوي دستگاه‌هاي مرتبط به‌طور تقريبي در گام اجرايي قرار گرفت.

مديركل دفتر امور اجتماعي و فرهنگي استانداري سمنان با تأكيد بر اينكه ترويج فرهنگ ازدواج آسان به‌عنوان يك ضرورت در جامعه احساس مي‌شود، خاطرنشان كرد: در شرايط سخت اقتصادي كاهش هزينه‌هاي اضافي براي ازدواج نقش مؤثري در رفع و كاهش بسياري از آسيب‌هاي اجتماعي ايفا مي‌كند.

بينايي با اشاره به اينكه پديده‌هاي اجتماعي متأثر از حوزه‌هاي سياسي، اقتصادي فرهنگي است، خاطرنشان كرد: شرايط اقتصادي موجود، تحريم و كاهش قدرت خريد مردم تأثير زيادي به گرايش جوانان به ازدواج گذاشته و عملاً شرايط لازم را براي بخش‌هايي از جامعه در اين امر مهم و مقدس فراهم نمي‌كند.

وي در ادامه بابيان اينكه تأمين جهيزيه و لوازم زندگي براي جوانان در شرف ازدواج بسيار سخت و در بعضي مواقع ناممكن شده است، يادآور شد: شرايط كرونايي در اين زمينه يك نعمت است كه توانسته بسياري از اين موارد اضافي و موارد غيرضروري را حذف كند.

مقالات بيشتر:سالن عقد شهرك غرب


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۳ دى ۱۳۹۹ساعت: ۰۶:۳۲:۳۴ توسط:daryaa موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :