daryaa daryaa .

daryaa

بعد از ثبت نام وام ازدواج چه بايد كرد؟

در اين مقاله مي‌خواهيم به دو سوال مهم متقاضيان وام ازدواج يعني بعد از ثبت نام وام ازدواج چه بايد كرد؟‌ و آيا مي‌شود بدون داشتن كد رهگيري ثبت نام وام ازدواج را حذف كرد؟ پاسخ دهيم با من همراه باشيد.

اقتصاد۲۴- ابتدا نياز است كه صبر كنيد تا بانكي كه در هنگام ثبت نام وام خود انتخاب كرده ايد شعبه‌اي كه مي‌تواند وام را به شما پرداخت كند را تعيين و يا شعبه دلخواه شما را تاييد كند اين پروسه ممكن است از ۱ روز الي چند ماه به طول بيانجامد اگر براي شما مهم است كه زودتر وام خود را دريافت كنيد مي‌توانيد فرم ثبت نام وام ازدواج را پُر كرده و بانك خود را تغيير دهيد ولي اگر بانك شما تعيين شده است به مدت ۱۲ روز زمان داريد كه با مدارك هويتي خود، عقدنامه رسمي و مدارك هويتي ضمانين به شعبه مراجعه كرده و اصل و كپي آن را به متصدي بانك تحويل دهيد، لازم به ذكر است كه به همراه اين مدارك نياز است كه كد پيگيري كه هنگام ثبت نام برايتان پيامك شده است را در اختيار كارمند بانك قرار دهيد تا توضيحات لازم را براي دريافت وام ازدواج در اختيار شما قرار دهد.

مقالات بيشتر:محضر عقد شيك

حذف ثبت نام وام ازدواج بدون كد رهگيري

سوال مهم ديگري كه در وجود دارد حذف ثبت نام وام ازدواج بدون كد رهگيري است كه با توجه به ساختار سايت بانك مركزي اين امكان وجود ندارد و شما ابتدا بايد از منوي سمت راست صفحه بازيابي و چاپ كد رهگيري را انتخاب كرده و مشخصات خواسته شده را وارد نماييد سپس كد رهگيري را دريافت كرده و در منوي سمت راست گزينه حذف ثبت نام را انتخاب كرده و شماره ملي و كد رهگيري به همراه شماره همراهي كه در هنگام ثبت نام وارد كرده ايد را به همراه كد امنيتي را بنويسيد و گزينه ادامه را انتخاب كنيد سپس پيامك ارسال شده به خط خود را در كادر باز شده وارد كرده و تاييد كنيد كه مي‌خواهيد آن را حذف كنيد.

در آخر ما به سوالات ديگري كه زوجين مي‌پرسند هم پاسخ داده ايم مي‌توانيم سوالات خود درون اين سوالات پيدا كنيد و به پاسه آن دست پيدا كنيد.

چرا در هنگام ثبت‌نام بانكي براي ثبت نام وجود ندارد؟ به اين دليل است كه هيچ‌كدام از بانك‌هايي كه در استان شما وام ازدواج به متقاضيان مي‌دهند بودجه لازم را نداشته يا داراي صف طولاني براي دريافت وام ازدواج هستند، براي دريافت وام در بانك و شعبه پيشنهادي مي‌توانيد در قسمت ثبت نام وام ازدواج همين سامانه اطلاعات خود را وارد كرده و اين اطمينان را داشته باشيد كه به محض باز شدن بانك موردنظرتان ثبت نام توسط ما انجام خواهد شد.

آيا اگر من و همسرم در يك بانك و شعبه بخواهيم وام بگيريم اطلاعات يكي از افراد كافي است؟ خير در قسمت ثبت نام وام ازدواج سامانه مي‌بايست اطلاعات هر فرد را جداگانه وارد و ثبت كنيد.

آيا افرادي كه چك برگشتي يا وام معوقه اي داشته باشند مي‌توانند وام ازدواج دريافت كنند؟ به دليل استعلام هايي كه بانك در اين مورد مي‌گيرد وام ازدواج پس از پاك شدن سوء اثر قابل دريافت است.

آيا اگر خودم كارمند دولتي يا بانكي باشم براي وام ازدواج ضامن خودم شوم؟ خير، هيچ فردي نمي‌تواند ضامن خودش باشد.

آيا اگر محل عقد در شهر ديگري باشد و براي مثال در شهر تهران اقدام به ثبت وام ازدواج كنيم مشكلي بوجود خواهد آمد؟ خير در اين مورد محدوديتي وجود ندارد.

آيا اگر شوهرم/همسرم تبعه كشورهايي مثل (عراق، افغانستان، تركيه و..) باشد باز هم مي‌توانم وام ازدواج دريافت كنم؟ براي افرادي كه خود تبعه ايران هستند ممانعتي براي دريافت وام ازدواج وجود ندارد.

آيا ضامنم حتماً بايد در بانكي كه انتخاب كرده ام داراي حساب بانكي باشد؟ خير در بسياري از بانك‌ها اين قانون وجود ندارد اما در تعداد اندكي ممكن است حقوق بگير بودن ضامن در همان بانك الزام باشد.

تعيين شعبه شده اما مي‌خواهم از بانك ديگري وامم را دريافت كنم چگونه مي‌توانم ثبت نامم را پاك كنم؟ به شعبه اي بانكي كه در آن تعيين شعبه شده ايد مراجعه كرده و از آن‌ها درخواست كنيد تا نوبت شما را حذف كنند.

معمولاً بعد از چه مدت زماني بعد از ثبت نام از طرف بانك تعيين شعبه خواهم شد؟ زمان دقيقي براي اين مورد وجود ندارد و بستگي به بودجه، صف بانك و عوامل ديگر دارد.

از چه طريقي مي‌توانم متوجه شوم كه همسرم، قبلاً وام ازدواج خود را دريافت كرده است؟ كافيست به قسمت ثبت نام مراجعه كرده و اطلاعات او را به عنوان متقاضي ثبت نماييد اگر قبلاً وام ازدواجي دريافت شده باشد سايت شما را با پيغام خطا روبرو خواهد كرد.

از كجا مي‌توانم بفهمم كه آيا وام ازدواج در بانكي كه مي‌خواهم باز شده است يا نه؟ شما مي‌بايست خودتان روزانه به سايت وام ازدواج مراجعه كرده و اين مورد را بررسي كنيد يا در بخش ثبت نام سامانه وام ازدواج مراجعه كرده و اطلاعات خود را ثبت اين مورد توسط تيم ما انجام شود.

آيا براي دفعه دوم مي‌توانم وام ازدواج بگيرم؟ خير، وام ازدواج تنها يكبار پرداخت مي‌شود و اگر قبلاً وام ازدواج گرفته باشيد براي ازدواج دوم و سوم قابل دريافت نيست.

براي وام ازدواج دو كد رهگيري به خطم ارسال شده است بايد چكار كنم؟ به سايت وام مراجعه كرده و در قسمت پيگيري وام ازدواج شماره ملي و كد پيگيري خود را وارد كنيد هركدام اطلاعات شما را نمايش داد همان كد رهگيري صحيح است.

آيا در تشكيل پرونده در بانك بايد خود شخص حضور داشته باشد؟ بله، حضور شخص يا وكيل وي الزامي است.

آيا وام ازدواج براي افرادي كه صيغه مي‌كنند نيز قابل دريافت است؟ خير تنها ازدواج رسمي و دائمي

تا چند وقت از زمان عقد بگذرد مي‌توانم وام ازدواجم را بگيرم؟ تا دو سال از تاريخ عقد

آيا خود متقاضي وام هم توسط بانك استعلام و بررسي مي‌شود؟ بله

آيا من و همسرم مي‌توانيم در دو بانك متفاوت وام خود را دريافت كنيم؟ بله

مقالات بيشتر:دفتر وكالت پونك


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ساعت: ۰۱:۳۱:۴۰ توسط:daryaa موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :