daryaa daryaa .

daryaa

رئيس قوه قضاييه بر پيگيري جدي همه ابعاد پرونده فوت مرحومه مهسا اميني تاكيد كرد.

خبرفوري:حجت‌الاسلام‌ محسني اژه‌اي، امروز دوشنبه (۲۸ شهريور) طي سخناني در جلسه شوراي عالي قوه قضاييه، ضمن تشريح فلسفه راهپيمايي اربعين و توجه و اشتياق انسان‌هاي پاك فطرت به وجود مقدس امام حسين(ع)، از مردم و مسئولان عراقي و ايراني به سبب تلاش براي برگزاري هرچه باشكوه‌تر مراسم اربعين قدرداني كرد و اظهار داشت: مطابق آمار رسمي در اربعين امسال، بيش از ۲۱ ميليون نفر از كشورهاي مختلف در يك زمان نسبتاً كوتاه وارد كربلا شدند و ميزباني عراقي‌ها نيز از اين جمعيت انبوه، واقعاً شايسته بود؛ براي تداركات و تأمين امنيت اين اجتماع معنوي باشكوه نيز زحماتي كشيده شد كه جاي تقدير دارد.

رئيس قوه قضاييه همچنين به ارزش معنوي اقدام جاماندگان از زيارت اربعين نيز كه به صورت خانوادگي در سراسر كشور در روز اربعين اقدام به راهپيمايي و پياده‌روي به سمت بقاع متبركه كردند، اشاره داشت و تعظيم شعائر را مقوله‌اي بسيار بااهميت و پربركت خواند.

مقالات بيشتر:بهترين محضر عقد تهران

رئيس دستگاه قضا در ادامه با اشاره به در پيش بودن هفته دفاع مقدس، اظهار كرد: نبايد فراموش كنيم كه در طول اين ۴ دهه اخير، مستكبران عالم ، ظالمان و دشمنان جبهه حق چه تلاش‌هايي براي از پا درآوردن نظام اسلامي ما به خرج دادند و چه ايثارها و جانفشاني‌هايي از مردم ما براي حفظ اين نظام و تحقق ارزش‌هاي الهي و انساني صورت گرفت؛ نبايد گذشت زمان سبب غفلت ما از اين مقوله بسيار مهم شود و بايد همواره در پاسداشت خون‌هاي ريخته شده براي حفظ نظام و ارزش‌هاي اسلامي، كوشا باشيم.

رئيس عدليه ادامه داد: فقط نيروي انتظامي ما بيش از ۱۳ هزار شهيد را در مقابله با اشرار، جريان‌هاي ضدانقلاب و مافياي مواد مخدر، تقديم نظام و حفظ امنيت مردم و كشور كرده است؛ در سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۵۲ نفر و در سال ۱۴۰۱ كه فعلاً نيمي از آن را گذرانده‌ايم بالغ بر ۳۵ نفر از افراد و پرسنل خدوم نيروي انتظامي در راه تأمين امنيت مردم و كشور، جان خود را از دست داده‌اند و به خيل شهداي انقلاب و اسلام پيوسته‌اند.

رئيس عدليه همچنين پيشاپيش سالروز رحلت پيامبرعظيم‌الشأن اسلام حضرت محمد مصطفي(ص) و شهادت سبط اكبر ايشان امام حسن مجتبي (ع) و امام رضا (ع) را تسليت گفت.

محسني اژه‌اي در بخش بعدي جلسه امروز با اشاره به موضوع جان‌باختن مرحومه (مهسا) اميني، دختر ۲۲ ساله، به در دست بررسي بودن چگونگي رخ دادن اين اتفاق اشاره كرد و گفت: يك همدردي بسيار فراگير و دلسوزانه با خانواده اين مرحومه در كشور ما از سوي مردم و مسئولان صورت گرفت كه اين امر بسيار پسنديده بود و اين مقوله از روحيه نوع دوستي و از آموزه‌هاي ديني نشأت مي‌گيرد.

رئيس قوه قضاييه در ادامه با تاكيد بر پيگيري جدي موضوع فوق‌الذكر از ناحيه قوه قضاييه، اظهار كرد: قوه قضاييه موضوع جان‌باختن مرحومه اميني را با دقت و موشكافانه پيگيري خواهد كرد و اين موضوع در دستور كار قرار دارد.

رئيس دستگاه قضا با اشاره به دستور خود به رئيس سازمان پزشكي قانوني در راستاي بررسي موضوع جان‌باختن مرحومه (مهسا) اميني، اظهار كرد: در تماسي كه با رئيس سازمان پزشكي قانوني داشتم تاكيد كردم كه موضوع جان‌باختن مرحومه اميني را با دقت و وسواس بررسي كنند؛ در اين راستا اقدامات اوليه در پزشكي قانوني صورت گرفته است؛ نمونه‌برداري‌هاي لازم انجام شده و به آزمايشگاه ارسال شده است؛ بايد منتظر ماند تا از طريق بررسي‌هاي دقيق و تخصصي، نتيجه حاصل شود.

 

رئيس عدليه به  بررسي جنبه‌هاي فني ديگر قضيه فوق‌الذكر نيز اشاره كرد و گفت: به مراجع قضايي دستور داده‌ام كه بررسي‌هاي همه‌جانبه پيرامون موضوع جان‌باختن مرحومه اميني از مقطع و محلي كه وي را هدايت كردند، انجام گيرد و دوربين‌هاي عمومي و خصوصي نيز به طور دقيق بررسي شوند.

وي با اشاره به دستور رئيس‌جمهور به وزير كشور براي پيگيري موضوع جان‌باختن مرحومه اميني، گفت: به دادستان تهران دستور داده‌ام كه تحقيقات و بررسي‌هاي وزارت كشور درخصوص موضوع فوق‌الذكر را نيز مورد ملاحظه قرار دهد.

قاضي‌القضات تصريح كرد: اين جزو افتخارات نظام جمهوري اسلامي است كه چنانچه حادثه و اتفاقي رخ دهد از كنار آن رد نمي‌شود و با دقت موضوع را رسيدگي مي‌كند و تفاوتي نمي‌كند كه موضوع اين اتفاق مرتبط با كدام دستگاه باشد؛ كمااينكه طي هفته هاي گذشته در يكي از استان‌هاي كشور حكم قانوني فردي وابسته به نيروي انتظامي كه محكوم به قصاص شده بود با توجه به عدم گذشت اولياي‌دم پرونده -علي‌رغم همه تلاش‌هاي صورت گرفته خيرين- اجرايي شد.

محسني اژه‌اي اين اطمينان را به خانواده مرحومه اميني داد كه موضوع جان‌باختن دخترشان با دقت و سرعت و پس از حصول نتايج آزمايشگاهي پيگري مي‌شود و نتيجه بررسي‌ها و تحقيقات بدون هيچگونه ملاحظه‌اي اعلام مي‌گردد.

قاضي‌القضات در همين راستا بار ديگر خطاب به رئيس كل دادگستري استان تهران، دادستان تهران، پزشكي قانوني و ساير دستگاه‌هاي ذيربط تاكيد كرد با نهايت دقت و هر چه سريعتر، تحقيقات و بررسي‌هاي جامع، كامل و همه‌جانبه‌اي را درخصوص موضوع جان‌باختن مرحومه اميني انجام دهند و بر اساس نتيجه تحقيقات، هر آنچه كه بود، حسب قانون، اقدام خواهد شد.

رئيس قوه قضاييه در ادامه با اشاره به دروغ‌گويي‌ها و عقده‌گشايي‌هاي دشمنان در قضيه اخير پيش‌آمده، اين موضعِ دشمنان را طبيعي و ناشي از عنادورزي‌هاي آنها با نظام و كشور دانست و در عين حال تصريح كرد: تكليف دشمنان معلوم است اما برخي افراد نيز در قضيه پيش‌آمده اخير غفلت كردند و بد امتحان پس دادند؛ نظام و مسئولان قواي مختلف آن، با جديت و قدرت به موضوع ورود كرده و در حال پيگيري هستند لذا جايي براي غفلت‌، اقدامات تحريك‌كننده، انتشار مطالب دروغ و انجام اقداماتي كه مي‌تواند جنبه مجرمانه داشته باشد، باقي نمي‌ماند.

مقالات ديگر:ترك اعتياد غرب تهران


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۸ شهريور ۱۴۰۱ساعت: ۰۳:۳۵:۳۸ توسط:daryaa موضوع:

۶۰۰ هزار شركت فرار مالياتي كردند

خبرفوري:رئيس كل سازمان امور مالياتي، مبارزه با فرار مالياتي را يكي از برنامه‌هاي مهم نظام مالياتي برشمرد و گفت: امسال شاهد افزايش سه برابري ماليات ابرازي صاحبان مشاغل بابت عملكرد سال ۱۴۰۰ بوديم.

حجت الاسلام و المسلمين محمد جعفر منتظري و هيات همراه، ضمن بازديد از دستاورد‌هاي نظام مالياتي در حوزه هوشمندسازي مالياتي، با رئيس كل و جمعي از معاونين، مديران دفاتر و واحد‌هاي ستادي و همچنين مديران كل شهر و استان تهران ديدار كرد.

مقالات بيشتر:سالن عقد شيك تهران

داوود منظور رئيس كل سازمان امور مالياتي كشور در اين بازديد، ضمن تبيين رويكرد‌هاي جديد و تحولي نظام مالياتي، خاطرنشان كرد: درحال حاضر، شرايط براي ايفاي نقش حداكثري نظام مالياتي در اقتصاد كشور با اتكا بر تمامي ظرفيت‌هاي قانوني و زيرساخت‌هاي جديد كه عمدتا بر پايگاه‌هاي اطلاعاتي داده محور مبتني است، فراهم شده است.

رئيس كل سازمان امور مالياتي كشور مبارزه جدي با فرار مالياتي را يكي از برنامه‌هاي مهم نظام مالياتي برشمرد و گفت: با هوشمندسازي نظام مالياتي و اجراي برنامه‌هاي مربوط به مبارزه با فرار مالياتي، در سال گذشته حدود دو ميليون و 200 هزار مودي جديد شناسايي شد و امسال نيز بالغ بر يك مليون و 500 هزار اظهارنامه جديد از اين موديان شناسايي شده، دريافت كرديم.

وي اضافه كرد: در حال حاضر بالغ بر 11 ميليون مودي در پايه‌هاي مختلف در كشور وجود دارد كه از اين تعداد، حدود چهار ميليون و 450 هزار نفر صاحبان مشاغل (شخص حقيقي) هستند كه با توجه به اينكه امسال اطلاعات قابل اتكايي از فعاليت اقتصادي موديان در اختيار نظام مالياتي قرار داشت، در نهايت امسال شاهد افزايش سه برابري ماليات ابرازي صاحبان مشاغل بابت عملكرد سال 1400 بوديم.

معاون وزير امور اقتصادي و دارايي در اين مراسم عنوان داشت: اطلاعات و داده‌هاي سامانه‌هاي مالياتي نشان مي‌دهد، در كشور حدود دو ميليون و 90 هزار شركت ثبت شده وجود دارد؛ اما از اين تعداد، بالغ بر يك ميليون و 100 هزار شركت هيچ فعاليتي نداشته و اظهارنامه هم تسليم نكرده اند كه ليست اين شركت‌ها به اداره ثبت شركت‌ها ارسال شده تا به طور كلي غيرفعال شوند.

دكتر منظور ادامه داد: امسال همچنين در بخش اشخاص حقوقي تعداد 330 هزار فقره اظهارنامه دريافت كرديم، اما اطلاعات و داده‌هاي سامانه‌هاي مالياتي در اين بخش نيز نشان مي‌دهد كه حدود 600 هزار شركت در سال گذشته عليرغم اينكه فعاليت اقتصادي داشته اند و سازمان امور مالياتي نيز پيامك اطلاع رساني براي آن‌ها ارسال كرده، اظهارنامه نداده اند كه رسيدگي به وضعيت اين شركت‌ها در اولويت برنامه‌هاي اين سازمان قرار دارد.

وي با بيان اينكه حركت به سمت نظام مالياتي داده محور، باعث شفافيت اقتصاد و در نتيجه تحقق بيشتر عدالت مالياتي و افزايش ميزان ماليات موديان بر اساس اطلاعات واقعي آنان شده، گفت: در حال حاضر اشراف اطلاعاتي نظام مالياتي افزايش يافته و مودياني كه اظهارنامه واقعي ارسال نكنند، بعدا شناسايي و پرونده آن‌ها مورد رسيدگي قرار مي‌گيرد.

رئيس كل سازمان امور مالياتي كشور بيان داشت: با اجراي طرح‌هاي جديد از جمله مبارزه با فرار مالياتي و شناسايي موديان جديد، تسريع در رسيدگي ها، وصول معوقات و وصول ماليات‌هاي جديد، در پنج ماهه نخست امسال، رشد 69 درصدي در وصول ماليات‌ها را شاهد بوديم.

 

رئيس كل سازمان امور مالياتي كشور با ذكر اين مطلب كه با مجموعه اصلاحات صورت گرفته در صدد هستيم كه نظام مالياتي درخور و در تراز نظام اسلامي ايجاد كنيم، گفت:با افزايش نقش آفريني نظام مالياتي در اقتصاد كشور، هم اكنون سهم ماليات از بودجه كشور به 45 درصد افزايش يافته و اميدواريم طي سال‌هاي پيش رو و با اجراي طرح‌ها و برنامه‌هاي جديد همچون قانون پايانه‌هاي فروشگاهي و سامانه موديان و تصويب لوايح جديد همچون لايحه ماليات بر عايدي سرمايه، لايحه ماليات بر مجموع درآمد و لايحه ماليات بر ارزش افزوده در نظام پايانه‌هاي فروشگاهي، بتوانيم تا پايان دولت سيزدهم، كل بودجه كشور را از محل ماليات تامين كنيم.

وي در بخشي از سخنان خود به موضوع ارتقاي سلامت نظام اداري و برنامه‌هاي جديد نظام مالياتي براي برخورد با مفاسد اداري اشاره كرد و گفت: شناسايي كاركنان متخلف و برخورد جدي با آنان تا مرحله صدور كيفرخواست، ايجاد سامانه گزارش‌هاي مردمي (سوت زني) و كاهش مراجعات موديان به ادارات مالياتي به واسطه الكترونيكي شدن تمامي فرآيند‌هاي مالياتي، از جمله مهمترين اقدامات در اين راستا به شمار مي‌رود.

در ادامه اين نشست، دادستان كل كشور بر ضرورت تامين هزينه‌هاي كشور از محل درآمد‌هاي مالياتي تاكيد و ضمن تشكر از تلاش‌ها و تحولات صورت گرفته در يك سال اخير خاطرنشان كرد: متحول سازي و توانمند نمودن نظام مالياتي مهمترين كار جهادي است كه انتظار مي‌رود سازمان امور مالياتي كشور همچون يكسال گذشته، در سه سال باقيمانده دولت به انجام برساند.

حجت‎ الاسلام‌و‌المسلمين محمد جعفر منتظري تصريح كرد: دستاورد‌هاي مهمي در نظام مالياتي به دست آمده و البته در كنار اين تحولات بايد به گونه‌اي عمل شود كه هم ماليات واقعي دريافت شود و هم در حق كسي اجحاف نشود كه اين امر نشان مي‌دهد، رفتار مناسب و شايسته ماموران مالياتي بايد در كنار برنامه‌هاي جديد نظام مالياتي همچون هوشمندسازي و داده محوري، مورد توجه قرار گيرد.

وي افزود: مهمترين وظيفه ماموران مالياتي، دفاع از حقوق عامه در كنار ماليات‌ستاني است و در صورتي كه ماليات به درستي دريافت شود، امور جامعه نيز به درستي پيش خواهد رفت.

دادستان كل كشور در ادامه بيان داشت: امروز مردم در پرداخت ماليات و اينكه ماليات لازمه توسعه كشور است، هيچ ترديدي ندارند و سازمان امور مالياتي كشور بايد تلاش كند تا موديان با تمايل قلبي و با رضا و خواست خود، اقدام به پرداخت ماليات كنند.

حجت الاسلام و المسلمين منتظري همچنين در بخشي از سخنان خود بر ضرورت حمايت از سرمايه گذاري و توليد تاكيد كرد و گفت: بايد مراقبت شود در جريان وصول ماليات به فعالان رسمي اقتصاد، ظلمي نشود و سازمان امور مالياتي كشور، بر شناسايي اشخاصي كه درآمد‌هاي بالا و ثروت زياد دارند، اما ماليات پرداخت نمي‌كنند، متمركز شود.

مقالات ديگر:روانشناس كودك و نوجوان گيشا


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۱ شهريور ۱۴۰۱ساعت: ۱۱:۳۳:۴۴ توسط:daryaa موضوع:

روسيه عرضه گاز به غول انرژي فرانسه را متوقف كرد

غول انرژي دولتي روسيه يعني شركت گازپروم روز سه‌شنبه تأييد كرد كه جريان عرضه گاز به شركت فرانسوي انجي Engie را به‌علت عدم پرداخت بدهي خود قطع كرده است.

به گزارش خبرگزاري تسنيم به نقل از راشاتودي، غول انرژي دولتي روسيه يعني شركت گازپروم روز سه‌شنبه تأييد كرد كه جريان عرضه گاز به شركت فرانسوي انجي Engie را قطع كرده است.

گازپروم در سن‌پترزبورگ توضيح داد كه شركت انجي كه در پاريس مستقر است، نتوانسته است هزينه واردات گاز ماه ژوئيه را به‌طور كامل پرداخت كند.

مقالات بيشتر:سالن عقد شيك

اين غول انرژي در بيانيه‌اي اعلام كرد كه به انجي اطلاع داده است كه از اول سپتامبر تا زماني كه هزينه گاز تحويل‌شده را به‌طور كامل دريافت نكند، عرضه گاز را متوقف خواهد كرد.

گازپروم همچنين تأكيد كرد كه طرف فرانسوي تا عصر سه‌شنبه در پرداخت كوتاهي كرده است و اين امر موجب شده است كه تحويل گاز بيشتر به اين شركت بر اساس قوانين روسيه غيرممكن شود.

پيش از اين، شركت انجي با اشاره به "اختلاف طرفين در مورد اجراي برخي قراردادها"، اعلام كرده بود كه گازپروم به آن "درباره كاهش تحويل گاز" اطلاع داده بود. اين شركت هيچ جزئياتي در مورد علت اختلافات ارائه نكرد و ميزان محدوديت‌هاي تحويل را مشخص نكرد.

اگنس پانير روناچر، وزير انرژي فرانسه روز سه‌شنبه روسيه را به استفاده از صادرات گاز خود به‌عنوان سلاح متهم كرد. وي همچنين گفت كه فرانسه "بايد براي بدترين سناريوي قطع كامل عرضه آماده شود". اظهارات وي قبل از اعلام گازپروم مطرح شد.

شركت انجي Engie نيز اظهار داشت كه قبلاً حجم لازم براي اجراي تعهدات و الزامات خود در قبال مشتريان را تضمين كرده است.

اين شركت افزود كه اقداماتي را براي "كاهش قابل توجه هرگونه اثرات مستقيم مالي و فيزيكي" ناشي از قطع احتمالي عرضه گازپروم انجام خواهد داد.

اين تحولات در حالي رخ مي‌دهد كه دولت‌هاي اتحاديه اروپا در حال تلاش براي پر كردن ذخاير گاز خود در مواجهه با بحران انرژي در آستانه فصل سرما و كاهش عرضه گاز از سوي روسيه هستند.

مقالات ديگر:شيشه بري


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۹ شهريور ۱۴۰۱ساعت: ۱۲:۵۶:۲۸ توسط:daryaa موضوع:

خبر مهم درباره حقوق بازنشستگان | افزايش حقوق بازنشستگان تعيين تكليف شد

مثلث:در حال حاضر مستمري ماه مرداد طبق ليست اعلامي سازمان تامين اجتماعي درحال پرداخت شدن است، بنابراين در پايان ماه جاري از بابت معوقات افزايش ۱۰ درصدي سازمان تامين اجتماعي به كسي بدهكار نيست.

افزايش حقوق بازنشستگان موضوعي است كه مدت‌هاست مطرح است. افزايش حقوق بازنشستگان با مباحثي مانند همسان‌سازي حقوق بازنشستگان همراه بوده است.در همين راستا رئيس فراكسيون كارگري مجلس نيز خواستار تسريع دولت در تعيين تكليف حقوق بازنشستگان شده است. انتظار مي‌رود دولت هرچه سريع‌تر نسبت به مسئله حقوق بازنشستگان تعيين تكليف كند.

افزايش سي و هشت درصدي به علاوه رقم ثابت ۵۱۵ هزار تومان، شيوه جديد پرداخت حقوق بازنشستگان غير حداقلي بگير خواهد بود كه اقتباس كاملي از مصوبه افزايش دستمزد شوراي عالي كار محسوب مي‌شود.

از نظر قانوني مديريت دولتي سازمان تامين اجتماعي مكلف است تا تغييرات مستمري جديد را از ابتداي فروردين ماه لحاظ كند، اين يعني به تمامي بازنشستگاني كه از ابتداي سال جاري در زمره مستمري بگيران بوده‌اند مابه‌التفاوت اين افزايش تعلق مي‌‌گيرد.

تا پايان ماه مرداد مبناي افزايش حقوق بازنشستگان ساير سطوح سازمان تامين اجتماعي ۱۰ درصد بود. البته به بازنشستگاني كه حقوق ماهيانه آنها مابين حداقل مستمري تا ۱۰ ميليون تومان بود، مبلغ ۶۵۰ هزار تومان ديگر هم اضافه شد.

مقالات بيشتر:شيكترين دفتر ازدواج غرب تهران

اين افزايش از خردادماه نهايي شد و تا مرداد ماه نيز بابت مابه التفاوت دو ماه اول سال با مشمولان تسويه حساب صورت گرفت.

در حال حاضر مستمري ماه مرداد طبق ليست اعلامي سازمان تامين اجتماعي درحال پرداخت شدن است، بنابراين در پايان ماه جاري از بابت معوقات افزايش ۱۰ درصدي سازمان تامين اجتماعي به كسي بدهكار نيست.

اما احتمال دارد از شهريور ماه كه با صدور احكام جديد بازنشستگي موعد اعمال افزايش جديد صورت مي‌گيرد، به تدريج بابت معوقات مزدي پنج ماه گذشته با بازنشستگان مشمول تسويه حساب صورت بگيرد.

اين اتفاق به معني آن است كه همزمان با پرداخت مستمري شهريور، مابه التفاوت مربوط به يكي از ماه‌هاي گذشته نيز پرداخت شود.

حقوق بازنشستگان به كجا رسيد؟

 مي‌توان گفت مسئله افزايش حقوق شاغلان و بازنشستگان از ابتداي امسال، پس از اعمال افزايش ۵۷ درصدي حقوق كارگران از سوي عبدالملكي مطرح شد كه البته همين تصميم وزير سابق نيز به گفته كارشناسان ناترازي در حقوق و دستمزدها ايجاد كرد و به همين سبب دولت مصمم شد تا با افزايش دوباره حقوق شاغلان و بازنشستگان لشگري و كشوري كه پيش از اين روي ۱۰ درصد آن پافشاري كرده بود، رضايتمندي بيشتري در اين ميان ايجاد كند.

اعلام تصميم دولت براي افزايش حقوق كاركنان و بازنشستگان كشوري و لشگري در راستاي ترميم حقوق شاغلان و بازنشستگان و با اين فرض كه خلق پول يا استقراضي انجام نشود، انجام شده اما به گفته رئيس سازمان برنامه و بودجه، هنوز به نتيجه نهايي نرسيده‌ و اين افزايش حقوق به تامين منابع يا مديريت مصارف منوط شده است و به محض اينكه كار كارشناسي در اين زمينه انجام و از سوي دولت تصويب شود، مراحل قانوني آن طي خواهد شد.

اين شرايط در حالي مطرح شده كه بر اساس اطلاعات بدست آمده از دستگاه‌هاي متولي، درصورت تامين منابع مالي مورد نياز با تركيبي از ضرايب و اعداد و ارقام ثابت، قرار است حقوق شاغلان و بازنشستگان لشگري و كشوري مانند بازنشستگان تامين اجتماعي افزايش پيدا كند.

پيگيري‌هاي ايسنا نشان مي‌دهد دولت در پي يافتن منابع مالي مناسبي براي اجراي مصوبه افزايش حقوق شاغلان و بازنشستگان لشگري و كشوري در سال ۱۴۰۱ است و با وجود اينكه حل كردن اصلي‌ترين مانع براي اجرايي شدن اين تصميم هنوز قطعي نشده و به هفته‌ها و ماه‌هاي پيش رو بستگي دارد، به نظر مي‌رسد كه دولتمردان جزئيات اين افزايش حقوق را نيز بررسي و تعيين كرده‌اند.

بر اين اساس، ابتدا حقوق كاركنان لشگري و كشوري افزايش خواهد يافت و همزمان و همتراز با آن حقوق بازنششستگان نيز محاسبه و تعيين خواهد شد. بنابراين دولت براي اعمال ۳۸ درصد افزايش حقوق درصدد است تا ۳۰۰۰ امتياز به احكام مستمري‌بگيران اضافه كند و اضافه كردن ۵۱۵ هزار تومان به‌عنوان ارقام ثابت نيز به اين دليل است كه درصد افزايش حقوق در حداقلي بگيران بيشتر از سطوح بالاتر باشد.

به عنوان مثال اگر يك شاغل يا بازنشسته حداقلي‌بگير حدود شش ميليون تومان حقوق دريافت كند، با اضافه شدن ۳۸ درصد مصوب و ۵۱۵ هزار تومان عدد ثابت، رشد ۴۶ درصدي را نشان مي‌دهد، در حالي كه ۵۱۵ هزار تومان در حقوق ۱۵ ميليون توماني نهايتا حدود سه درصد افزايش حقوق ايجاد خواهد كرد.

اكنون اين سوال وجود دارد كه آيا افزايش حقوق كاركنان و بازنشستگان لشگري و كشوري در سال جاري اعمال خواهد شد يا محدوديت‌هاي منابع مالي كه اتفاقا مورد تاكيد رييس سازمان برنامه و بودجه هم بود، در راستاي اجراي اين تصميم مانع ايجاد خواهد كرد.

مقالات ديگر:باغ تالار شرق تهران


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ساعت: ۰۱:۴۷:۲۵ توسط:daryaa موضوع:

وزير بهداشت: حفظ جان مردم اولويت دولت سيزدهم بود

بهرام عين اللهي وزير بهداشت در مورد كنترل بيماري كرونا گفت:با توجه به آمار بالاي ابتلا و مرگ و مير كرونا در زمان آغاز به كار دولت مردمي، حفظ جان مردم اولويت دولت سيزدهم

به گزارش «تابناك» به نقل از ايرنا، بهرام عين‌اللهي در جلسه علني امروز -سه شنبه ۲۵ مردادماه- مجلس شوراي اسلامي در پاسخ به سوال مهدي عسگري در خصوص سوالات و ابهاماتي درباره واكسيناسيون اجباري، عوارض مربوطه، و روند مديريت مقابله با بيماري كرونا گفت: با توجه به آمار بالاي ابتلا و مرگ و مير كرونا در زمان آغاز به كار دولت مردمي حضرت آيت الله رئيسي، حفظ جان مردم اولويت دولت سيزدهم بود. در اولين ديداري كه دولت سيزدهم با مقام معظم رهبري داشت، معظم له اولين درخواست خود را به عنوان موضوع فوري و اولويت‌دار بحث كرونا و سلامت مردم عنوان كردند تا بتوانيم از اين وضعيت نجات پيدا كنيم.

مقالات بيشتر:دفتر عقد شيك غرب تهران

وزير بهداشت بيان داشت: ما بايد روزهاي دلهره‌آور و سختي كه روح و جسممان را آزرده كرده بود را به ياد بياوريم، روزهايي كه بيش از ۷۰۰ جانباخته داشتيم و شاهد اعمال قرنطينه‌هاي خانگي، وضع اسفناك بيمارستان‌ها، صف‌هاي طولاني چند روزه براي بستري، خستگي و فشار رواني پرسنل، محدوديت در ارائه خدمات به مردم در مشاغل خدماتي، كمبود واكسن كرونا، صف‌هاي طولاني چند صد متري تزريق واكسن، محدوديت‌هاي تردد شبانه، تعطيلي رفت و آمدهاي خانوادگي، ممنوعيت مسافرت‌هاي بين شهري، تعطيلي برخي از كسب و كارها مانند مشاغل گردشگري و تعطيلي‌هاي مكرر بازار و وضعيت نابساماني كه در شروع كار دولت داشتيم، بوديم.

تبليغاتبليط هواپيما

وزير بهداشت و درمان بيان داشت: در چنين شرايطي دولت سيزدهم همزمان با اوج پيك پنجم كرونا كار خود را آغاز كرد. در روز بيش از ۵۰ هزار مبتلا داشتيم، تعداد بيماران بستري در بخش مراقبت‌هاي ويژه بيش از ۸ هزار نفر بود و تعداد مرگ و مير حدود ۷۰۰ نفر بود.

عين‌اللهي اظهار كرد: ستاد ملي كرونا در اسفندماه ۱۳۹۸ به ابتكار مقام معظم رهبري شروع به كار كرد و اين ستاد تصميم‌گيري در مورد همه ابعاد بيماري كرونا را برعهده دارد و فقط شامل دولت نمي‌شود. رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح در رابطه با مسائل امنيتي، دادستان كل كشور، رئيس شوراي عالي حوزه‌هاي علميه و رئيس سازمان صدا و سيما، روساي كميسيون‌هاي بهداشت و درمان و اجتماعي مجلس، وزراي كشور، راه، آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد و بهداشت و درمان از اعضاي اين ستاد محسوب مي‌شوند.

وي افزود: تصميم‌گيري ستاد كرونا به عنوان مصوبه اين ستاد لازم‌الاجرا است، به عنوان مثال در همان زمان حاج آقاي علي اكبري؛ امام جمعه موقت تهران با من تماس گرفتند و گفتند مقام معظم رهبري فرموده‌اند در صورتي نماز جمعه برپا مي‌شود كه ستاد ملي كرونا تصويب كند لذا نظر رهبر انقلاب همين بوده كه هر آنچه ستاد ملي كرونا تصويب مي‌كند لازم‌الاجرا است و ما نيز هيچ كاري برخلاف مصوبه ستاد كرونا انجام نداديم.

عين‌اللهي گفت: حمايت‌هاي مقام معظم رهبري در رياست جمهوري بوده كه در راستاي حل مسئله و مديريت كرونا انجام شده است. جلسات اين ستاد به صورت منظم و با حضور استانداران كل كشور و روساي محترم دانشگاه‌ها و اعضاي مذكور برگزار شده و اين ستاد مسئوليت كنترل و هدايت بيماري كرونا را به عهده داشته است.

 

وي در خصوص موضوع واكسيناسيون تصريح كرد: واكسيناسيون موثرترين اقدام براي كنترل همه‌گيري در بيماري كرونا بوده است و توانسته افراد را در مقابل اين بيماري مصون كند. واكسيناسيون در كشور ما قدمت بيش از يك قرن دارد؛ اولين بار در انيستيتو پاستور ايران در سال ۱۲۹۹ واكسيناسيون انجام گرفته و بعد از آن هم واكسن و سرم‌سازي رازي در سال ۱۳۰۳ اين كار را انجام داده است و با انجام واكسيناسيون بيماري‌هايي چون آبله، فلج اطفال، سرخك، سرخجه مادرزادي، سل، ديفتيري، مالاريا، كزاز و سياه‌سرفه در كشور ريشه‌كن شده است و ايران اسلامي بر طبق اذعان همه سازمان‌هاي بين‌المللي از كشورهايي است كه در اين زمينه جزء كشورهاي پيشرو محسوب مي‌شود.

وزير بهداشت و درمان افزود: در كنار واكسيناسيون با شيوه‌هاي بهداشتي به عنوان مهمترين عامل جلوگيري از شيوع كرونا شاهد كاهش ميزان مرگ و مير بوديم و افرادي كه عليرغم زدن واكسن به اين بيماري مبتلا شدند با شدت كمتر آن مواجه بودند. استراتژي اصلي ستاد ملي كرونا در كنار رعايت همه شيوه‌نامه‌هاي بهداشتي قرار گرفت به نحوي كه شاهد بوديم مقام معظم رهبري شخصا براي تزريق واكسن ايران اقدام نمودند و در مقابل دوربين‌هاي صدا و سيما واكسن زدند تا همه مردم اين كار را انجام دهند. همچنين در بيانات خود به همه تأكيد كردند كه همه مردم بايد اين كار را انجام دهند. پيرو مصوبه ستاد ملي كرونا واكسيناسيون عمومي در كشور آغاز شد و انجام گرفت.

مقالات ديگر:توليد كننده شيد


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ساعت: ۰۱:۳۱:۰۴ توسط:daryaa موضوع:

نحوه استعلام دهك‌بندي درآمدي خانوار با كد ملي + شماره تلفن

خانواده هاي ايراني مي‌توانند براي استعلام وضعيت دهك‌بندي درآمدي خود با شماره تلفن گوياي ۰۹۲۰۰۰۰۶۳۶۹ تماس بگيرند.

به گزارش سلام نو به نقل از خبرآنلاين، در حال حاضر برخي از خانوارها به دهك‌بندي درآمدي خود اعتراض دارند و نمي‌دانند در كدام دهك قرار دارند. چگونه مي‌توان دهك خانوار را مشخص كرد؟

يكي از راه‌هاي استعلام دهك خانوار، استعلام با كد ملي است. براي اين كار افراد بايد با شماره تلفن گوياي ۰۹۲۰۰۰۰۶۳۶۹ تماس بگيرند.

در اين مرحله افراد با وارد كردن كد ملي سرپرست خانوار مي‌توانند دهك درآمدي خانوار خود را تشخيص دهند و بدانند در كدام يك از دهك‌هاي اول تا دهم درآمدي قرار دارند.

مقالات بيشتر:دفتر عقد شيك

با اين شماره همه افراد مي‌توانند دهك خانوار خود را با كمك كد ملي سرپرست استعلام كنند. جز افرادي كه سپرست يا يكي از اعضاي خانواده آنها جزو نيروهاي مسلح باشد. اين گروه براي اطلاع از دهك درآمدي خانواده خود بايد با ستاد نيروهاي مسلح تماس بگيرند.

علاوه بر اين، شماره تلفن ۰۲۱۶۳۶۹ مربوط به وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي است كه براي پاسخگويي به سوالات در اختيار مردم است.

مقالات ديگر:دندانسازي تهران


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۸ تير ۱۴۰۱ساعت: ۰۳:۱۶:۰۴ توسط:daryaa موضوع:

توضيحات جديد درباره افزايش حقوق بازنشستگان تامين اجتماعي۱۴۰۱ + تسويه بدهي سنگين به بانك رفاه

مديرعامل سازمان تامين اجتماعي از پرداخت بدهي سنگين اين سازمان به بانك رفاه كارگران خبر داد و گفت: صبح امروز مبلغ ۸۸ هزار ميليارد تومان بدهي اين سازمان به بانك رفاه كارگران پرداخت شد.

به گزارش راهبرد معاصر؛ ميرهاشم موسوي، مديرعامل سازمان تامين اجتماعي در نشست خبري كه بعد از ظهر امروز به مناسبت آغاز هفته تامين اجتماعي در ساختمان تامين اجتماعي برگزار شد، اظهار كرد: تامين اجتماعي هم‌اكنون بيش از 18 نوع خدمت را در بخش بيمه‌اي، درماني و اقتصادي - سرمايه‌اي ارائه مي‌كند.

وي با اشاره به اينكه 45 ميليون نفر از جمعيت كشور تحت پوشش بيمه تامين اجتماعي قرار دارند، گفت: سازمان با 140 هزار پرسنل در سطح كشور فعاليت و خدمت‌رساني مي‌كند و در حال حاضر تامين اجتماعي به عنوان بزرگ‌ترين نهاد عمومي بيمه‌اي معرفي شده است.

مديرعامل سازمان تامين اجتماعي ادامه داد: از حدود 70 درصد از جامعه تحت پوشش بيمه‌اي كشور؛ تامين اجتماعي به تنهايي 53 درصد از جمعيت كشور را تحت پوشش خود قرار دارد و به عنوان يكي از بزرگ‌ترين دستگاه‌هاي خدمت‌‌رسان فعاليت مي‌كند.

موسوي همچنين با اشاره به اينكه در ايام كرونا نيز حدود 300 هزار نفر خدمات درماني مربوط به اين بيماري را دريافت كردند، گفت: در ايام كرونا نيز بيش از 8 هزار ميليارد تومان در اين بخش هزينه شده است.

مقالات بيشتر:محضر عقد ارزان در تهران

وي با اشاره به سياست‌هاي تامين اجتماعي ابلاغي توسط مقام معظم رهبري اظهار كرد: حضرت آقا راهبردهاي مقابله با چالش‌ها را در حوزه رفاهي و تامين اجتماعي ترسيم كرده‌اند و اين سياست‌ها چراغ راه ما در حوزه تامين اجتماعي خواهد بود و ان‌شاءالله بتوانيم از طريق راهبردها و چالش‌ها غلبه كنيم. امسال فرصت مناسبي براي غلبه بر تهديدهاي صندوق است و بايد به نحو مطلوب از آن استفاده كرد.

مديرعامل سازمان تامين اجتماعي با اشاره به اينكه پيش از حضور تيم مديريت جديد سازمان تامين اجتماعي با چالش‌ها و مشكلاتي روبرو بود، گفت: وقتي سازمان را تحويل گرفتيم با وضعيت ناپايداري منابع روبرو بوديم و يكي از مشكلات ما در اين حوزه محسوب مي‌شد و دستورات لازم براي رفع اين موانع در تامين اجتماعي نيز صادر شد.

موسوي با اشاره به استقراض سازمان تامين اجتماعي از بانك رفاه جهت پرداخت حقوق و هزينه‌هاي درمان خاطرنشان كرد: به دليل ميزان بدهي انباشته شده سازمان تامين اجتماعي در قالب دريافت وام از بانك رفاه اين سازمان به عنوان ابربدهكار بانكي از سوي بانك مركزي طي يك الي دو گزارش معرفي شده بود.

وي گفت: خوشبختانه با تلاش‌هاي بسيار امروز توانستيم 88 هزار ميليارد تومان از ميزان بدهي سازمان تامين اجتماعي به دليل استقراض مديران سابق سازمان تامين اجتماعي به بانك رفاه را از طريق تهاتر از محل واگذاري سهام به بانك رفاه پرداخت كنيم و هم‌اينك تامين اجتماعي از ليست ابربدهكاران خارج و هم‌اكنون به عنوان ابر بدهكار از دولت و كارفرمايان معرفي مي‌شود.

 

 

 

مديرعامل سازمان تامين اجتماعي ادامه داد: در طي 9 ماه و اندي از فعاليت مديريت جديد اقدامات موثري در بخش‌هاي مختلف ازجمله افزايش خدمات غيرحضوري از عدد 30 به 37، پوشش بيمه‌اي 30 هزار دانشجو و همچنين پوشش بيمه‌اي 180 هزار زن خانوار اشاره كرد.

موسوي ادامه داد: در سال گذشته نيز پروژه‌هاي درماني متعددي در استاهاي مختلف به بهره‌برداري رسيد و امسال نيز در اين ايام 19 پروژه درماني در مناطق كم‌برخوردار كمتر توسعه يافته و محروم به بهره‌برداري خواهد رسيد علاوه بر اينكه كلنگ‌زني طرح‌هاي توسعه‌اي در استان‌هاي مختلف به زمين خواهد خورد

وي با اشاره به قرار دادن 47 قلم داروي بيماران خاص به چتر حمايتي بيمه تصريح كرد: داروهاي اشاره شده داروهايي هستند كه پرهزينه بوده و مشكلات عديده‌اي را براي بيمه شدگان به وجود آورده است كه از اين پس اين داروها تحت پوشش بيمه تامين اجتماعي قرار خواهند داشت

مديرعامل سازمان تامين اجتماعي همچنين به پوشش بيمه‌اي درمان زوجين نابارور اشاره كرد و گفت: هزينه درمان هر بيمار در اين بخش 200 ميليون تومان محاسبه شده كه از زمان اجراي اين طرح تا به امروز بالغ بر 300 ميليون تومان پرداخت شده است.

موسوي به افزايش و تعداد بازنشستگان وام‌گيرنده اشاره و تصريح كرد: در دوره قبل تعداد وام‌گيرندگان 290 نفر بود كه با تلاش‌هاي بسيار اين تعداد در اين دوره و امسال به 500 هزار نفر افزايش يافته است. همچنين ميزان پرداختي وام قرض‌الحسنه بازنشستگان 7 ميليون تومان در نظر گرفته شده بود كه در دوره جديد به 12 ميليون تومان افزايش يافته است.

وي با اشاره به آغاز سفرهاي زيارتي سياحتي بازنشستگان گفت: همزمان با آغاز دهه ولايت و امامت، تعدادي از بازنشستگان هفته گذشته به مشهد مقدس اعزام شدند.

مديرعامل سازمان تامين اجتماعي درباره ميزان پراخت حقوق بازنشستگان خاطرنشان كرد: تامين اجتماعي براساس قانون عمل كرده، مي‌كند و خواهد كرد و پس از تصويب حقوق بازنشستگان در هيئت مديره تامين اجتماعي اين مصوبه جهت تصويب نهايي به دولت ارسال شد و دولت نيز براساس آنچه كه اختيارات قانوني دارد، عمل كرده و به سازمان تامين اجتماعي ابلاغ كرد و ما نيز مطيع قانون بوده و عمل مي‌كنيم.

موسوي با اشاره به افزايش حقوق بازنشستگان حداقل‌بگير با افزايش 57 درصدي و ساير سطوح با افزايش 10 درصدي به علاوه 600 تومان گفت: سازمان تامين اجتماعي هرآنچه كه براساس قانون مصوب كند، انجام مي‌دهد و چنانچه در مصوبه اخير دولت اصلاحاتي انجام بدهد ما نيز به محض دريافت اين مصوبه، احكام بازنشستگان را اصلاح خواهيم كرد لذا از اين جهت بازنشستگان نگران نباشند.

وي درباره تحقيق و تفحص مجلس شوراي اسلامي از شركت سرمايه‌گذاري شستا وابسته به تامين اجتماعي گفت: ما از اين بخش استقبال مي‌كنيم و حتي فرش قرمز پهن خواهيم كرد و از تمام نهادهاي نظارتي مجلس و ... كه در راستاي شفافيت و مبارزه با كج‌كاري‌هاي سيستم ورود كنند، استقبال خواهيم كرد اما بايد به اين نكته اشاره كنيم كه تا به امروز براي تحقيق و تفحص مراجعه‌اي به ما نداشتند و ما نيز منتظر فراهم شدن زمينه اقدام و عمل هستيم و حتما نيز در كنار نهادهاي نظارتي و مجلس و ... خواهيم بود.

موسوي تصريح كرد: خوشبختانه دولت سيزدهم شركت‌هاي خوبي را براي پرداخت ديون خود به تامين اجتماعي واگذار كرده به طوري كه در گذشته علاوه بر اينكه قيمت برخي از شركت‌ها افزايش داشت، شركت‌هاي تعيين شده، زيان‌ده بودند اما در اين دوره اتفاقات خوبي براي واگذاري شركت‌ها انجام شده است.

 در جريان نشست خبري امروز، اپليكيشن تامين اجتماعي من (شعبه هميشه همراه) توسط ميرهاشم موسوي، مديرعامل سازمان تامين اجتماعي رونمايي شد و از اين پس بيمه‌شدگان مي‌توانند خدمات مختلف تامين اجتماعي را از طريق اين اپليكيشن دريافت كنند./ تسنيم

مقالات ديگر:بسته پذيرايي مراسم ختم


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۰ تير ۱۴۰۱ساعت: ۱۰:۲۷:۱۰ توسط:daryaa موضوع:

شهريه ثابت مدارس غيردولتي اعلام شد

 

روزنامه نصف جهان:رييس سازمان مدارس و مراكز غيردولتي و توسعه مشاركت‌هاي مردمي وزارت آموزش و پرورش گفت: حداقل شهريه ثابت مدارس غيردولتي ۴ ميليون و حداكثر شهريه ۳۵ ميليون و ۶۰۰ تومان مشخص شده است.

احمد محمودزاده درباره ميزان شهريه مدارس اظهارداشت: شهريه ثابت و فوق برنامه هر مدرسه به طور جداگانه در سامانه http://www.mosharekatha.ir اعلام شده است.

وي افزود: هر مدرسه بايد تابلو ميزان شهريه را از آموزش و پرورش منطقه دريافت و در مدرسه نصب كند و به اين صورت ديگر نيازي به مراجعه خانواده در سامانه نيست، والدين مي توانند با مراجعه به مدرسه ثبت نام دانش آموزان را كامل كنند.

مقالات بيشتر:سالن عقد شيك تهران

رييس سازمان مدارس و مراكز غيردولتي و توسعه مشاركت هاي مردمي وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان كرد: همچنين خانواده ها مي توانند براي پرداخت شهريه با مدارس به توافق برسند كه بخشي را درهنگام ثبت نام و مابقي را در فرآيند سال تحصيلي انجام دهند.

محمودزاده ادامه داد: شهريه هر مدرسه با مدرسه ديگر و هر استان با استان ديگر متفاوت است، به همين دليل هم افزايش شهريه به صورت درصدي اعمال نشده و متناسب با عملكرد مدارس به دنبال افزايش شهريه هستيم.

وي يادآورشد: امسال درنظر داشتيم كه شهريه مدارس با رقم هاي بالا افزايش چنداني پيدا نكند و مدارس با ميزان شهريه پايين فعاليت هاي آموزشي و پرورشي بهتري داشته باشند.

هزينه هاي كلاس فوق برنامه اختياري است

معاون وزير آموزش و پرورش عنوان كرد: در سامانه شهريه فوق برنامه دانش آموزان هم مشخص شده است، البته شهريه كلاس هاي فوق برنامه و هرگونه خدمات ديگر مانند هزينه هاي مربوط به اياب و ذهاب، لباس فرم و تغذيه اختياري و متفاوت با شهريه ثابت است.

محمودزاده با بيان اينكه شهريه ثابت براي همه مدارس لازم الاجراست، افزود: ساير هزينه ها در مدارس اختياري است و خانواده ها مي توانند پرداخت نكنند همچنين اينكه مدارس نمي توانند هزينه اي با عنوان كمك هاي مردمي از اوليا دريافت كنند.

وي همچنين درباره تفاوت الگوي شهريه امسال به سال هاي گذشته اظهاركرد: امسال ۳۵ امتياز از صد امتياز به فرآيندها و فعاليت هاي آموزشي و پرورشي مدارس تعلق گرفت كه البته براي سال تحصيلي آينده اين فرآيند و الگو تغييراتي خواهد داشت.

معاون وزير آموزش و پرورش ادامه داد: براي سال تحصيلي آينده، اجرايي سازي سند تحول بنيادين با توجه به شاخص هاي بررسي شده در قرارگاه و هم امتياز رويكردهاي پرورشي، تربيتي و آموزشي افزايش مي يابد.

محمودزاده تاكيد كرد: سال تحصيلي آينده كارنامه موفقيت آميز مدرسه بررسي مي شود و در نهايت اين عملكرد را به ميزان شهريه گره مي زنيم.

تاخير در ورود به سامانه به حجم بالاي كاربران مربوط مي‌شود

 

وي درباره تاخير در ورود كاربران به سامانه اعلام شهريه مدارس توضيح داد: سامانه www.mosharekatha.ir در خدمت همه موسسان، مديران و اوليا دانش آموزان براي مشاهده ميزان شهريه هر مدرسه قرار دارد، احتمال دارد با توجه به اينكه حجم ورود به اين سامانه زياد است، وارد شدن با كندي همراه شود اما مشكلي از نظر مسائل فني وجود ندارد.

مقالات ديگر:بهترين وكيل تهران


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۳ تير ۱۴۰۱ساعت: ۰۸:۳۹:۳۲ توسط:daryaa موضوع:

كم اقبالي كنكوري ها به رشته رياضي نگران كننده است

نصر: رئيس سازمان سنجش گفت: در كنكور سراسري امسال تعداد داوطلبان انساني به تجربي نزديك شده، اما كم اقبالي به رشته رياضي نگران كننده است‌.

به گزارش نصر، عبدالرسول پورعباس گفت: درحالي‌كه در سال‌هاي گذشته تعداد داوطلبان كنكور تجربي با فاصله زيادي از رشته‌هاي ديگر بالاتر بود؛ در كنكور ۱۴۰۱ تعداد داوطلبان رشته انساني به تجربي نزديك شده است.

مقالات بيشتر:سالن عقد شهرك غرب

به گفته وي امسال ۴۱۲.۵۲۵ نفر در كنكور انساني و ۵۷۴.۷۵۱ داوطلب در كنكور تجربي شركت خواهند كرد.

رئيس سازمان سنجش آموزش كشور گفت: اين آمار نشان مي‌دهد كه ديگر داوطلبان به‌ توصيه‌ اطرافيان رشته انتخاب نمي‌كنند و به بازار كار و آينده شغلي مي‌انديشند. البته كم‌اقبالي به رشته رياضي نگران‌كننده است و بايد هدايت تحصيلي به اين سمت هم انجام شود.

مقالات ديگر:پخش عمده پارچه


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۶ تير ۱۴۰۱ساعت: ۰۲:۵۹:۱۷ توسط:daryaa موضوع:

واريز مابه‌التفاوت افزايش حقوق خردادماه بازنشستگان از پس‌فردا

افزايش حقوق بازنشستگان سازمان تامين اجتماعي، از جمله مصوبات مهم هيئت دولت در هفته گذشته بود كه بر اساس آن حقوق بازنشستگان در سه گروه افزايش يافت. طبق اعلام مديرعامل سازمان تامين اجتماعي قرار است مابه‌التفاوت افزايش حقوق ماه جاري از روز ۲۵ خرداد واريز شود.

واريز مابه‌التفاوت افزايش حقوق خردادماه بازنشستگان از پس‌فردا

به گزارش مردم فردا،روز شنبه گذشته، مصوبه هيئت وزيران درباره افزايش حداقل مستمري بازنشستگي، ازكارافتادگي و بازماندگان از سوي محمد مخبر، معاون اول رئيس جمهور براي اجرا ابلاغ شد.

بر اساس ابلاغيه مذكور، اين افزايش حقوق از اول فروردين ماه امسال اعمال مي‌شود و كمك‌هزينه عائله‌مندي و حق اولاد تمامي مستمري بگيران واجد شرايط همانند بازنشستگان مديريت خدمات كشوري افزايش مي‌يابد.

افزايش حقوق بازنشستگان سازمان تامين اجتماعي در هيئت دولت طي روزهاي گذشته واكنش‌هاي متفاوتي را به همراه داشت و موجبات گلايه‌هايي از سوي «بازنشستگان  غيرحداقلي بگير» در نقاط مختلف كشور را فراهم كرد كه مصوبه افزايش ۱۰ درصدي حقوق خود را در تناقض با قوانين مي‌دانستند. در همين راستا رئيس جمهور در روز گذشته، به معاون اول رئيس جمهور دستور داد كه درخواست‌هاي گروه‌هايي از بازنشستگان در خصوص ميزان دريافتي آنان را بررسي كند. بهادري جهرمي، سخنگوي دولت در اين باره در توييترش نوشته بود كه « ‏در پي درخواست‌هاي گروه‌هايي از بازنشستگان محترم درخصوص وضعيت دريافتي خود در سال جاري از رييس جمهور، آيت‌الله رئيسي به معاون اول دستور داد موضوع را با حضور نمايندگان بازنشستگان و سازمان تامين اجتماعي بررسي و پيشنهادات حمايتي خود را ارائه نمايند.»

مقالات بيشتر:محضر عقد با رستوران

جزئيات نحوه افزايش حقوق بازنشستگان در سه طبقه مختلف

تعيين حداقل حقوق مستمري‌بگيران و بازنشستگان تابعي از ماده ۱۱۱ قانون تامين اجتماعي است كه بر اساس آن شوراي عالي كار هر ساله حداقل حقوق را تعيين مي‌كند و سازمان تامين اجتماعي مكلف است كه همان را براي حداقلي‌بگيران اعمال كند. 

براي ساير سطوح درآمدي نيز ماده ۹۶ قانون تامين اجتماعي حاكم است كه حقوق بايد بر اساس "هزينه زندگي" تعيين شود. 

در نيمه اول ارديبهشت ماه وزير رفاه اعلام كرد كه پيشنهاد افزايش حقوق بازنشستگان ساير سطوح درآمدي در هيئت امناي سازمان تامين اجتماعي به تصويب رسيده و به هيئت دولت ارسال شود؛ هرچند وعده‌هايي از سوي مسئولان مربوط براي تصويب و اعمال افزايش حقوق‌ها در پايان ارديبهشت ماه داده شده بود؛ به علت آنچه كه از سوي وزير رفاه "درگيري دولت در طرح مردمي سازي يارانه‌ها" عنوان شد، سرانجام در ابتداي هفته جاري به تصويب دولت رسيد.

بر اساس مصوبه دولت، نحوه افزايش حقوق بازنشستگان به اين ترتيب است كه پايه حقوق حداقلي بگيران كه ۶۲ درصد كل بازنشستگان تامين اجتماعي را دربرمي‌گيرد افزايش ۵۷.۴ درصدي مي‌يابد و حداقل دريافتي آنها به پنج ميليون و ۵۸۰ هزار تومان مي‌رسد.

 

 افزايش حقوق گروه دوم يعني مستمري بگيران زير ۱۰ ميليون تومان حقوق كه ۳۲ درصد از بازنشستگان تامين اجتماعي را شامل مي‌شود، ۱۰ درصد است كه مبلغ كمك معيشتي ۶۵۰ هزار تومان به آن اضافه مي‌شود و براي گروه سوم، يعني مستمري بگيران بالاي ۱۰ ميليون تومان حقوق كه تنها شش درصد بازنشستگان تامين اجتماعي را شامل مي‌شوند، افزايش ۱۰ درصدي اعمال خواهد شد.

همچنين براي هرسه گروه علاوه بر مبالغ فوق بر اساس شرايط، حق عائله‌مندي و حق اولاد واريز مي‌شود كه با فرض دو فرزند حدود ۶۰۰ هزار تومان خواهد شد. به اين ترتيب مي‌توان گفت كه مستمري بازنشستگان تامين اجتماعي به طور ميانگين ۳۰ درصد افزايش يافته است.

واريز مابه‌التفاوت افزايش حقوق ماه جاري از ۲۵ خرداد

به گزارش ايسنا، مديرعامل سازمان تامين اجتماعي پيش از اين درباره زمان پرداخت معوقات اعلام كرده بود كه «پياده‌سازي نرم‌افزاري احكام جديد، فرايند پيچيده‌اي دارد و پيش‌بيني مي‌كنيم چهارتا پنج روز زمان ببرد. بناي ما بر اين است كه چون پرداختي ما از بيستم هرماه بر اساس حروف الفبا شروع مي‌شود ما به روال عادي قبلي حقوق خرداد را مي‌پردازيم و برآورد ما اين است كه واريز اولين مابه‌التفاوت مربوط به خرداد را از ۲۵ و ۲۶ خرداد شروع كنيم و براي فروردين و ارديبهشت هم طي دو ماه بعدي تسويه خواهد شد.»

مقالات ديگر:خريدار فرش دست دوم


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ساعت: ۰۵:۱۱:۲۰ توسط:daryaa موضوع: