daryaa daryaa .

daryaa

چند توصيه‌ پليسي درباره «چك»

تا جايي كه امكان دارد از دريافت چك هاي صياد سنوات گذشته كه الزامي به ثبت آنها در سامانه بانك مركزي وجود ندارد خودداري شود و دارندگان اينگونه چك ها نيز هرچه سريعتر نسبت به تعويض آنها اقدام كنند.

ايسنا: معاون مبارزه با جعل و كلاهبرداري پليس آگاهي فراجا گفت: هنگام ثبت چك هاي صادره و دريافتي توسط خريدار و فروشنده در سامانه بانك مركزي قبل از انجام معامله به منظور احراز هويت و اصالت سنجي چك دقت لازم را داشته باشيد.

سرهنگ عبداله چولكي با اعلام جزئيات خبري مبني بر  كلاهبرداري از طريق خريد و فروش و ارائه چك به ارزش ۳۸ هزار ميليارد تومان و در پي آن دستگيري ساير اعضاي اين شبكه در استان مازندران ضمن توصيه به شهروندان اظهار داشت: هنگام ثبت چك هاي صادره و دريافتي توسط خريدار و فروشنده در سامانه بانك مركزي قبل از انجام معامله به منظور احراز هويت و اصالت سنجي چك دقت لازم را داشته باشيد.

وي افزود: تا جايي كه امكان دارد از دريافت چك هاي صياد سنوات گذشته كه الزامي به ثبت آنها در سامانه بانك مركزي وجود ندارد خودداري شود و دارندگان اينگونه چك ها نيز هرچه سريعتر نسبت به تعويض آنها اقدام كنند.

مقالات بيشتر:سالن عقد شيك

 معاون مبارزه با جعل و كلاهبرداري پليس آگاهي فراجا با بيان اينكه در هنگام مراجعه به بانك ها به هيچ وجه چك خود را كه شامل اطلاعات بانكي شما مي باشد به افراد ناشناس نشان ندهيد، گفت: مراقب كساني كه پيشنهاد دريافت چك شما به هر بهانه و پرداخت بهاي آن را به صورت نقدي دارند باشيد زيرا ممكن است پس از دريافت چك و سپس افزايش رقم آن از شما سوء استفاده شود.

وي تاكيد كرد: بهتر است كليه معاملات كلان خود را كه با دريافت چك صورت مي گيرد، در ساعت كاري بانك ها انجام تا امكان استعلام چك هاي دريافتي و نقد كردن آنها وجود داشته باشد.

به گفته سرهنگ چولكي، هيچ گاه چكي را كه اعتبار و اصالت آن را از بانك استعلام كرده‌ايد به طرف معامله خود برنگردانيد زيرا ممكن است در فرصتي مناسب چك اصيل را با چك جعلي تعويض كند.

براساس گزارش پايگاه خبري پليس، وي با شاره به اينكه  از صدور چك سفيد امضا به هر دليلي خودداري كنيد، گفت: كارمندان بخش امور مالي شركت ها و كارخانه ها نيز بايد مراقب باشند تا به صورت تلفني اطلاعات بانكي(ميزان موجودي، شماره سريال و تعداد چك هاي پاس نشده و...) محل كار را به هر دليلي انتقال ندهند كه خداي نكرده اين اطلاعات به دست افراد كلاهبردار و جاعلان بيفتد.

مقالات ديگر:محضر عقد پونك


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۹ دى ۱۴۰۱ساعت: ۰۵:۰۸:۰۰ توسط:daryaa موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :